ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PASANGAN ALVIN-VIVIAN KEMBALI KE DUNIA MAYA !!! APA TINDAKKAN MAHKAMAH ???

Wednesday 28 August 2013

PASANGAN ALVIN-VIVIAN KEMBALI KE DUNIA MAYA !!! APA TINDAKKAN MAHKAMAH ???

Pastinya anda tidak akan lupa dengan pasangan seks yang penuh kontroversi, Alvin Tan dan Vivian Lee.
Nampaknya pasangan ini kembali aktif apabila akaun laman sosial Twitter mereka beroperasi semula.
Jika dilihat, pasangan ini kembali aktif pada 26 Ogos lalu dengan membalas komen-komen yang dilontarkan oleh peminat mereka.


Pada masa yang sama, timbul persoalan dibenak fikiran pelayar laman sosial Twitter apabila mereka dikatakan telah melanggar arahan mahkamah.

Pada 26 Julai lalu, Hakim Mohd Azman Husin membenarkan pasangan itu diikat jamin RM10,000 bagi setiap satu daripada tiga tuduhan terhadap mereka yang berkaitan dengan penyiaran gambar mereka makan hidangan daging babi dengan mengucapkan kepada umat Islam ‘Selamat Berbuka Puasa’ di Facebook dan memuat naik gambar-gambar lucah di blog mereka.

Beliau turut memerintahkan supaya pasangan itu perlu menyerahkan pasport kepada mahkamah dan melapor diri di balai polis pada minggu pertama setiap bulan.

Mahkamah turut melarang mereka memuat naik artikel, komen, gambar lucah atau jelek serta apa-apa bentuk penulisan yang boleh menyentuh sensitiviti agama dan perkauman.

Selain itu, mereka juga dihalang daripada menggunakan peranti komunikasi berangkaian bagi mengakses Internet untuk memuat naik gambar, komen dan artikel yang boleh menghasut dan menimbulkan permusuhan antara kaum.




Apa yang cuba pasangan ini lakukan setelah mereka dilihat ingkar dengan arahan yang dikeluarkan oleh mahkamah tempoh hari???
Mahkamah mana yang keluarkan arahan membenarkan mereka mengakses internet???

Bagaimanapun pasangan ini haruslah berhati-hati supaya sebarang kenyataan atau komen yang dikeluarkan tidak mencetuskan ketegangan antara kaum.

MYNEWSHUB

No comments:

Post a Comment