ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PAS SEDANG BERUNDING DENGAN "PARTI LAIN" - TAKIYUDDIN

Thursday 29 October 2015

PAS SEDANG BERUNDING DENGAN "PARTI LAIN" - TAKIYUDDIN

PAS terus mencetuskan spekulasi apabila Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan hari ini menyatakan parti itu sedang berunding dengan parti lain dalam mendepani Pilihan Raya Umum ke-14, PRU-14 akan datang.

Malah, Takiyuddin juga enggan mengumumkan parti yang sedang dirunding sama ada dari kerajaan mahupun pembangkang.

"Tidak semestinya kita tidak ada rakan kongsi. Kita mungkin ada rakan kongsi baru. Siapa? Tunggu dan lihat. Kalau bukan parti, mungkin individu yang akan sertai kita. Itu terbuka untuk spekulasi.
"Masih dalam rundingan. Semestinya daripada parti lain. Baik kami simpan untuk pengumuman seterusnya," katanya di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Selain itu, Takiyuddin turut membidas Parti Amanah Negara ( Amanah) dengan menasihatkan parti itu agar fokus kepada usaha memperkukuhkan parti terlebih dahulu.

"Buatlah kerja sendiri. Kamu uruskan ahli parti kamu, kami uruskan parti kami. Jangan bising lah.

"Kukuhkan parti kamu dulu. Kami ada cara kami iaitu lebih baik bekerjasama dengan musuh berbanding dengan bekas rakan seperjuangan. Bekas rakan seperjuangan tahu rahsia kamu," katanya.

Beliau pada masa sama menegaskan PAS masih kekal sebagai pembangkang dan hanya akan bekerjasama dengan parti-parti lain dalam soal kebajikan rakyat.

No comments:

Post a Comment