ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: AZAN DAN IQAMAT SAHAJA AKAN KEDENGARAN DI PENANG

Thursday 1 October 2015

AZAN DAN IQAMAT SAHAJA AKAN KEDENGARAN DI PENANG



Pulau Pinang semenjak di bawah kerajaan DAP Pulau Pinang dipercayai telah banyak menimbulkan pelbagai perkara yang jelas dilihat sebagai suatu usaha sistematik untuk menghakis serta memadamkan syiar Islam.

Jika sebelum ini rakyat Pulau Pinang diperdaya bagi mengekalkan kuasa DAP di Pulau Pinang oleh seorang pemimpin PAS bahawa Ketua Menteri akan memeluk Islam jika menang PRU 13, kini mereka akhirnya menerima penghinaan dan kejian terpinggir dari kepimpinan negeri kerana terbatalnya Tahaluf Siyasi.

Perarakan maulud bukan sahaja dilarang dan mantan MB Kelantan diperkudakan sepenuhnya oleh DAP bagi mengeluarkan fatwa dan tindakan mereka, malah rungutan kaum Cina DAP  bahawa suara azan Subuh yang dikumandangkan juga mengganggu ketenteraman dan kesentosaan tidur mereka, maka azan perlu diperlahankan.

Dengan memperalatkan beberapa ustaz dan golongan golongan cari makan, maka suatu kertas cadangan bakal menyaksikan pembesar-pembesar suara dari mana-mana masjid Pulau Pinang tidak dibenarkan sama sekali beroperasi melainkan bagi melaungkan azan dan iqamat sahaja.

Ini bermakna, sekiranya wujud sebarang majlis ilmu dan aktiviti dakwah di dalam mana-mana masjid di Pulau Pinang selepas ini, maka ia perlu dilaksanakan dalam ruang lingkup dan kawasan masjid tersebut tanpa adanya pembesar suara yang kedengaran oleh penduduk sekitar.

Penulis bimbang sekiranya situasi ini tidak mendapat bantahan umat Islam maka syiar Islam akan dihapuskan sedikit demi sedikit sehingga ianya pupus suatu masa kelak.

DAP Memang Anti Islam


No comments:

Post a Comment