ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: TUAN IBRAHIM TUAN MAN MEMALUKAN PAS DAN UMAT ISLAM !!!

Thursday 1 May 2014

TUAN IBRAHIM TUAN MAN MEMALUKAN PAS DAN UMAT ISLAM !!!

Kuala Lumpur, 30 April. Kenyataan Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mendesak Parti Komponen MCA keluar dari Barisan Nasional dilihat sebagai satu kenyataaan yang amat memalukan PAS. Beliau berkata demikian selepas Umno secara jelas menyatakan persetujuan dan mahu bekerjasama dengan PAS ke arah perlaksanaan hukum Islam itu.

"Kalau MCA tidak bersetuju dengan Umno, mungkin MCA bertindak keluar daripada BN. "Sekarang ini kita tengok macam mana respons dia," katanya kepada pemberita di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut semalam.

Terbaru, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mencadangkan satu jawatankuasa teknikal hudud peringkat kebangsaan dibentuk sebelum PAS membentang usul pelaksanaan hukum hudud di Perlimen nanti. Muhyiddin berkata ini penting bagi membolehkan isu berkenaan dibincang terlebih dahulu dengan membabitkan banyak pihak yang pakar mengenainya.

Namun begitu,  tindakkan Tuan Ibrahim yang mahu MCA keluar daripada Barisan Nasional kerana tidak setuju dengan perlaksanaan hukum hudud dijalankan oleh PAS di Kelantan dilihat sebagai satu kenyataan yang memalukan PAS itu sendiri kerana rakan sekutu PAS iaitu DAP menentang perlaksanaan hukum hudud sekeras-kerasnya.

Terdahulu, beberapa pemimpin-pemimpin DAP menentang sekeras-kerasnya perlaksanaan hukum hudud yang di bawa oleh rakan sekutunya sendiri iaitu PAS. DAP sendiri pernah memberi peringatan keras bahawa hudud tidak pernah menjadi kesepakatan dalam pakatan pembangkang. Malah Ketua Publisiti DAP, Tony Pua, secara terang-terangan berkata, DAP selaku parti kedua terbesar dalam pakatan dengan 38 ahli Parlimen tidak akan menyokong rang undang-undang yang mahu dikemukakan Pas.

Oleh yang demikian, Tuan Ibrahim dilihat kurang cerdik serta memalukan umat Islam seluruh negara kerana sengaja mendesak parti komponen MCA keluar daripada Barisan Nasional sedangkan PAS sendiri masih bersekutu dengan parti-parti yang secara terang-terangan menyatakan akan menentang hudud habis-habisan jika PAS mahu melaksanakanya iaitu DAP dan PKR. 
UtaraNews.com

No comments:

Post a Comment