ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: ORANG CINA PUN BALUN TERESA KOK !!!

Tuesday 4 February 2014

ORANG CINA PUN BALUN TERESA KOK !!!



Kalau orang Melayu marah terhadap Teresa Kok, memang wajarlah. Teresa Kok dengan angkuh berkata, dia tidak akan meminta maaf di atas kelancangannya menyiarkan klip video yang mengutuk kematian lanun-lanun Sulu di tangan anggota-anggota polis dan menyifatkan anggota-anggota keselamatan yang terbunuh di Lahad Datu sebagai 'Drama Untuk Menarik Pelancong' ke Sabah.

Teresa Kok tidak akan menyatakan kekesalahan seperti Tian Chua atau meminta maaf kepada Melayu walaupun di dalam klip video tersebut, Malaysia yang disebutnya sebagai MALAY SI (cubaan berselindung di sebalik sebutan Mandarin dengan penekanan kepada 'MALAY' dan 'SI' yang membawa maksud Melayu Mati dan bunyi 'A' diperlahankan).

Dan Teresa Kok juga enggan memohon maaf dan mengakui perbuatan biadapnya walaupun terlalu banyak tohmahan dan hasutan yang dibuatnya di dalam klip video berkenaan untuk masyarakat Cina terus membenci UMNO, Barisan Nasional dan orang Melayu.

Memang wajar pun kalau orang Melayu marah. Malah kalau ada orang Melayu yang pergi tampar kepala Teresa Kok atau menerajangnya, mahupun membakarnya sampai rentung, itu pun memang wajar kerana perbuatan menghina yang dilakukan oleh Teresa Kok sudah sampai ke tahap yang tidak lagi boleh diterima.

Ternyata, bukan Melayu sahaja yang marahkan Teresa Kok, ramai juga Cina yang marah dengan Teresa Kok. Di Twitter dan Facebook, Teresa Kok yang suatu ketika dianggap sebagai PUTERI REFORMASI CINA, kini dibelasah oleh kaumnya sendiri dengan pelbagai kata-kata kesat.

Dan Teresa Kok pun menjawab, klip video tersebut hanyalah satu sindiran. Jawapan yang cukup cliche dan jawapan yang sebenarnya hanya untuk menyelamatkan diri.

Teresa Kok tidak berani bertanggungjawab di atas perbuatannya sendiri!! 

No comments:

Post a Comment