ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: UNIT AMAL PAS LINDUNGI TERESA - MAT SABU

Tuesday 11 February 2014

UNIT AMAL PAS LINDUNGI TERESA - MAT SABU


Tahniah !!!
Sekalung tahniah diucapkan kepada semua penyokong PAS khususnya yang terlibat dalam unit AMAL. Walaupun mungkin ada sebahagiannya (unit AMAL) tidak bersetuju langsung apabila ditugaskan untuk menjaga andartu kesayangan Timbalan Presiden PAS ini.

Tetapi berdasarkan perjuangan dan sumpah taat tangkap leleh terhadap pemimpin pujaan hati, maka terpaksalah ditelan walaupun pahit . 



Terbaikkan ??? Bila kena batang hidung sendiri macam-macam alasan mereka beri sampailah ke tahap angkat si Teresa tu macam WANITA SUCI sangat !!!
Oh ya.., bila cerita tentang skuad jaga "ANJING" dalam PAS ni teringat pula kes yang sama sebelum ni....tuh gambar kat bawah tuh...jaga Karpal la bro !!!!

Setiausaha Agung parti Dap Lim Guan Eng mengucapkan terima kasih kepada Pas kerana memberi kerjasama yang padu terhadap keselamatan ahli parlimen Seputeh Teresa Kok.

Sebelum itu Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu yang juga ahli lembaga pengarah Lembaga air Pulau Pinang mengerahkan unit amal Pas diseluruh negara memberi kawalan keselamatan sepenuhnya kepada Teresa Kok kerana dikhuatiri akan ditampar oleh pihak yang ingin mendapatkan wang RM1200.00

Sehubungan dengan itu semua ahli unit amal pas dalam keadaan berjaga-jaga demi untuk menjaga harta yang tidak bernilai bagi orang Melayu iaitu Teresa Kok.

Teresa Kok sebelum ini menerbitkan satu klip video yang menyebut perkataan Malay si, klip video yang berdurasi selama 11 minit 39 saat itu turut memuatkan sindiran kepada pemimpin negara serta fitnah berhubung krisis keselamatan di Sabah dan mengaitkannya dengan isu diplomatik yang berlaku antara Malaysia dan Filipina. 

Keadaan ini telah menaikkan kemarahan beberapa NGO Islam yang bersabar sudah sekian lama sejak Teresa mempertikaikan tulisan jawi pada papan tanda jalan, mempertikaikan azan di surau dan mempertikaikan wang zakat.

Beberapa NGO Islam telah bersepakat mengadakan demonstrasi mengutuk tindakan Teresa Kok itu dengan melumur darah ayam pada 'banner' gambar Teresa Kok. Mereka juga membuat gimik kononnya menawarkan ganjaran sejumlah wang kepada sesiapa yang berjaya menampar Teresa Kok.

Tawaran ini bukan sahaja mengundang kemarahan dipihak pemimpin cina Dap malah pemimpin Melayu Pas yang menjadi sahabat baik parti Dap turut melompat sambil mengecam tindakan NGO Islam itu.

Dalam kenyataannya Mat Sabu berkata "sebagai sahabat yang setia kami akan terus mengawal dan mengawasi Teresa Kok dengan menggunakan Unit Amal Pas demi keselamatan rakan seperjuangan kami".

Dengan Moto 'Beramal Kerana Allah menjadi asas kekuatan anggota Jabatan Amal Malaysia di bawah Pemuda PAS Malaysia (PPM) untuk memberikan perkhidmatan apabila diperlukan.


Terkenal dengan gelaran 'tentera merah', anggota Unit Amal ini sering muncul menghulurkan bantuan kepada komuniti yang memerlukan disaat ditimpa musibah.

Tetapi sejak akhir-akhir ini unit ini telah disalahguna bukan tujuan untuk ke Jalan Allah tetapi mempertahankan pemimpin yang sering menghina Agama Islam sendiri.

No comments:

Post a Comment