ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PEGAWAI POLIS CEDERA KENA ROMPAK !!!

Monday 14 October 2013

PEGAWAI POLIS CEDERA KENA ROMPAK !!!

Petaling Jaya: Seorang pegawai polis cedera di lengan dan kerugian lebih RM4,000, termasuk kehilangan sepucuk pistol selepas dirompak dua lelaki bermotosikal di Jalan Templer, di sini, kelmarin. 

Dalam kejadian pada jam 6.30 pagi itu, mangsa lelaki berusia 43 tahun, yang bertugas di Unit Cawangan Khas IPD Petaling Jaya cedera di lengan kiri selepas ditoreh dengan pisau sebelum beg galasnya dilarikan dua suspek terbabit. 

Mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah di Shah Alam selepas tamat waktu bekerja sebelum berhenti di Jalan Templer, di sini, selepas ditahan dua lelaki bermotosikal, yang kononnya mahu bertanya arah jalan. 

Sumber berkata, tanpa mengesyaki sebarang kejadian buruk, mangsa terus turun dari kereta jenis Toyota Vios miliknya, sebelum salah seorang suspek mengeluarkan sebilah pisau dan menoreh lengan mangsa, lalu melarikan beg galas yang disandangnya. 

“Akibat kejadian itu, mangsa kerugian lebih RM4,000 apabila barangan berharga, termasuk telefon bimbit dan wang tunai dilarikan suspek. Turut hilang sepucuk pistol mengandungi lima butir peluru. 

“Mangsa yang cedera dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan lanjut dan terpaksa menjalani pembedahan akibat luka dalam,” katanya. 

Beliau berkata, siasatan polis mendapati, kejadian itu didalangi dua lelaki tempatan berusia 20-an dan mungkin suspek tidak menyangka mangsa seorang pegawai polis. 

Sementara itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Mohd Shukri Dahlan mengesahkan kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dilakukan mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan dan Seksyen 35 Akta Senjata 1960. 

Sumber

No comments:

Post a Comment