ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: TERKINI !!! LAPORAN PESAWAT HILANG MENDARAT CEMAS TIDAK BENAR - CEO MAS

Saturday 8 March 2014

TERKINI !!! LAPORAN PESAWAT HILANG MENDARAT CEMAS TIDAK BENAR - CEO MAS



KUALA LUMPUR: Ketua Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata laporan mengenai pesawat MAS MH370 yang hilang pagi ini sudah mendarat cemas di Nanning adalah tidak betul dan hanya spekulasi. 

Beliau berkata demikian pada sidang media khas mengenai perkembangan terkini pesawat MAS yang hilang itu di sini, sebentar tadi. - SH

Berita pesawat tersebut hilang dari radar kawalan ..klik dI SINI


MH370 Hilang- Kerja Mencari Dan Menyelamat Tertumpu Di Laut China Selatan

PETALING JAYA: Kerja-kerja mencari dan menyelamat pesawat MH787 KL – Beijing yang terputus hubungan dengan menara kawalan di Subang, pagi Sabtu akan tertumpu di Laut China Selatan.
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata kali terakhir penerbangan MH370 berhubung dengan menara kawalan adalah pada posisi 120 batu nautika dari Kota Bharu, merentasi Laut China Selatan.
“Ia merupakan kawasan sempadan laut Malaysia – Vietnam,” katanya pada sidang media khas di KLIA, Sabtu.
Beliau berkata, kerjasama akan dilakukan dengan pihak berkuasa Vietnam dalam usaha menjejaki pesawat tersebut.
Terdapat 38 rakyat Malaysia dalam pesawat MAS yang hilang itu.
Penumpang lain ialah dari China (152), Indonesia (12), Australia (6), Perancis (3), Amerika (3), New Zealand (2), Ukraine (2), Kanada (2), Rusia (1), Itali (1), Taiwan (1).
Anak-anak kapal yang berada dalam pesawat malang itu dikenal pasti sebagai Zaharie Ahmad Shah, Farid Ab Hamid, Patrick Francis Gomes, Andrew Nari, Goh Sock Lay, Tan Ser Kuin, Wan Swaid Wan Ismail, Junaidi Mohd Kassim, Mohd Hazrin Mohamed Hasnan, Ng Yar Chien, Foong Wai Yueng dan Tan Size Hiang.


No comments:

Post a Comment