ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: FAEKAH "PULUN" ANWAR & THE GANG KAW-KAW !!!

Wednesday 5 March 2014

FAEKAH "PULUN" ANWAR & THE GANG KAW-KAW !!!


Saya sudah katakan awal-awal dulu lagi bahawa Kajang Move adalah tidak munasabah, idea orang gila dan tidak siuman. Rafizi, Azmin Ali dan Anwar memberi penerangan yang sangat lemah kepada rakyat, melambangkan kejujuran dan keikhlasan mereka di Kajang dipersoalkan oleh rakyat Selangor sendiri.

Dari dulu lagi Anwar sebenarnya seorang yang berpenyakit cemburu dan irihati. Apabila kami menaiki kereta kerajaan, memiliki pemandu, bodyguard dan beberapa keistimewaan lagi di dalam kerajaan Selangor, Anwar sangat irihati terutama kepada Tan Sri Khalid Ibrahim kerana dia perlu membayar semua itu jika mahu menikmatinya.

Sebab itulah Anwar mahu bertanding di Kajang, supaya dia boleh menjadi Menteri Besar dan setersunya mengembirakan kawan-kawan bawah skirtnya seperti Rafizi dan Azmin Ali.

Sebenarnya Value yang Tan Sri Khalid Ibrahim bawa di Selangor sangat tinggi khususnya di dalam bidang perniagaan dan ekonomi rakyat Selangor. Anwar sendiri tidak mempunyai value yang setinggi itu untuk rakyat Selangor, apatah lagi Azmin Ali.

Biarlah saya berterus-terang bahawa 'the most brand' yang Tan Sri Khalid Ibrahim ada tidak ada pada Anwar. Benar kata Tun Dr. Mahathir, Anwar sebenarnya stupid man. Sebenarnya Anwar cemburu dengan TS Khalid Ibrahim , so untuk mematikan semua ini 'better stop' Tan Sri Khalid Ibrahim daripada membesar di Selangor.

Anwar going back perangai lama masa dia baru masuk UMNO dulu, sama cara Anwar sacking Ghafar Baba, Anwar tahu jika Ghafar Baba naik dia tidak akan diberi muka kerana adanya Pak Lah dan Sanusi Junid. Inilah nilai-nilai yang masih melekat di dalam otak Anwar dan Azmin. Betul kata Hishamudin Rais, dalam badan Anwar dan Azmin sangat kuat lagi DNA UMNO.

Sebenarnya kita mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor untuk berjuang menentang nilai-nilai UMNO yang masih ada di dalam diri Anwar dan Azmin. Percayalah jika kita tidak menghalang kerakusan Anwar dan Azmin, the end story of Tan Sri Khalid ialah dia akan dimatikan.

MOU mengenai air itu adalah untuk kebaikan rakyat Selangor walaupun kita menandatangani perjanjian persefahaman itu dengan Kerajaan Persekutuan. Ini hal kepentingan rakyat. Azmin menentang kerana dia mahu membuat beberapa billion ringgit untuk dirinya dalam perjanjian itu.

So, sekali lagi kita bertanya apa beza UMNO dgn Azmin. Ada orang pun berkata Skandal betina Azmin tempohari bukan. Isunya sekarang, mengapa kita mesti telan nilai-nilai UMNO yang masih bersarang di dalam badan Anwar dan Azmin.

Ingatlah kita akan kehilangan sokongan rakyat Selangor kerana PKR sekarang sudah menjadi seperti UMNO. Nilai-Nilai Azmin, Anwar sama sahaja dengan UMNO.

Maka itu, untuk situasi menang-menang, kita tidak perlukan apa-apa keputusan di Kajang. Kajang Move itu sebenarnya tidak munasabah. Kalau Anwar tidak bertanding pun kita still remain the government of Selangor. Anwar pula kekal juga sebagai MP di Permatang Pauh.

Bagi saya tidak perlu kita datang ke Kajang, Tan Sri Khalid Ibrahim sudah cukup lengkap good enough to the peoples of Selangor. Azmin pun tetap kekal MP di Selangor, Kajang Move ini hanya untuk menjadikan Azmin, Rafizi dan Anwar berleluasa di dalam kerajaan Selangor.

Kesimpulan saya mudah,  Tan Sri Khalid Ibrahim adalah good values for PKR and for Selangor. Jika kita membunuh Tan Sri Khalid Ibrahim bermakna kita juga membunuh PKR di Selangor.

So, fikir-fikirkanlah.

F. Shah Alam.
AIDCNews

No comments:

Post a Comment