ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SEORANG ANAK TERGAMAK TIKAM PERUT BAPA KERANA ENGGAN BERI WANG !!!

Thursday 6 February 2014

SEORANG ANAK TERGAMAK TIKAM PERUT BAPA KERANA ENGGAN BERI WANG !!!


Kota Bharu: Seorang lelaki tergamak menikam perut bapanya hingga hampir terburai selepas mangsa enggan memberikan wang yang dimintanya di rumah mereka di Kampung Seterpa di sini, semalam. 

Suspek berusia 27 tahun menikam dengan pisau selepas bergaduh dengan bapanya, Ibrahim Che Mood, 63, jam 6.30 pagi. 

Mangsa yang dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian di sini, dilaporkan belum sedarkan diri selepas menjalani pembedahan tengah hari semalam. 

Mangsa mengerang sakit 

Anak saudara mangsa, Mariani Mohamad, 42, berkata dia menyedari kejadian itu selepas mendengar suara mangsa mengerang kesakitan. 


Berikutan itu, dia meluru ke bilik bapa saudaranya dan melihat mangsa berlumuran darah, manakala suspek turut berada di situ. 

Mariani bersama suami dan anaknya tidur di ruang tamu rumah bapa saudaranya. Mereka yang tinggal di Kuala Lumpur, menumpang rumah mangsa sepanjang berada di kampung. 

“Sebaik suami saya cuba menenangkan suspek, dia terus melarikan diri sambil membawa pisau yang digunakan untuk menikam bapanya. Dia melarikan diri dengan memandu kereta. 

“Kami tidak tahu motif dia menikam bapanya. Bapa saudara saya tinggal bersama anak lelakinya kerana isterinya berada di Thailand,” katanya. 


Belum buat laporan polis 


Hingga petang semalam, keluarga mangsa belum membuat laporan polis, sebaliknya menunggu suspek pulang dan menyerah diri untuk menceritakan apa yang sebenarnya berlaku. 


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman, ketika dihubungi, berkata pihaknya sudah dimaklumkan kejadian berkenaan tetapi laporan belum dibuat. 


Bagaimanapun, katanya, pihaknya sudah menghantar pegawai ke HUSM untuk melihat keadaan mangsa.
Bernama

No comments:

Post a Comment