ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SAYA TERUS KEKAL DALAM UMNO, TIDAK TERBABIT KONSPIRASI JATUHKAN NAJIB - MUHYIDDIN

Thursday 3 March 2016

SAYA TERUS KEKAL DALAM UMNO, TIDAK TERBABIT KONSPIRASI JATUHKAN NAJIB - MUHYIDDIN


Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan  bahawa beliau tidak akan keluar dari parti UMNO.

Katanya beliau telah bertanya pendapat sahabat-sahabat politiknya serta keluarganya yang semua berpendapat bahawa beliau harus kekal dalam parti itu untuk terus memperjuangkan nasib rakyat.

“Isu ini tidak berbangkit. Saya menjadi ahli UMNO sejak tahun 70-an.

“Saya percaya parti saya ialah parti yang baik. UMNO tidak bersalah dalam perkara ini,” katanya semasa satu sidang media di Bukit Damansara, hari ini.

Beliau bagaimanapun melahirkan rasa hormat dengan keputusan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengumumkan keluar dari parti pada Isnin.

Muhyiddin berkata demikian semasa merujuk kepada keputusan Majlis Tertinggi UMNO yang sebulat suara memutuskan penggantungan jawatannya sebagai Timbalan Presiden UMNO Jumaat lalu.

Beliau berkata Majlis Tertinggi UMNO telah membuat keputusan itu dengan gopoh.

Saya tidak diberikan peluang yang adil untuk bela diri saya mengikut prosedur dan tatacara parti.

“Oleh kerana itu, saya akan menghantar surat kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) di bawah Seksyen 16 Akta Pertubuhan 1966, supaya RoS boleh menjelaskan sama ada proses penggantungan itu sah di sisi perlembagaan,” katanya.

Beliau juga menegaskan bahawa tidak sekali-kali terbabit dalam sebarang konspirasi menjatuhkan Presiden parti dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Sidang media itu turut disertai oleh Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

No comments:

Post a Comment