ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PEMBANGKANG SEDIA PENTAS UNTUK TUN M, MUHYIDDIN

Tuesday 8 March 2016

PEMBANGKANG SEDIA PENTAS UNTUK TUN M, MUHYIDDIN


Pakatan Harapan akan menganjurkan perhimpunan Muafakat Selamat Malaysia di negeri-negeri dan sedia berkongsi pentas dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Selain Mahathir, mereka juga sedia bekerjasama dengan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan pemimpin lain yang sependapat mahu menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Dalam satu sidang media bersama antara Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dan Presiden Parti Amanah Nasional, Mohamad Sabu bersetuju mengenai perkara tersebut.
Mohamad Sabu diberi amanah mengetuai jawatankuasa penganjur perhimpunan berkenaan.
Walaupun senada dengan kehendak Deklarasi Selamatkan Malaysia namun mereka tetap tidak berganjak dengan fokus utama mahu membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Pengakuan Mahathir ini tidak mengubah hala tuju Pakatan Harapan terutama berhubung pendirian mengenai bentuk reformasi undang-undang, politik, media, ekonomi, kewangan pendidikan dan sosial yang akan dilaksanakan oleh Pakatan Harapan.
"Malah pengakuan Mahathir itu adalah satu penerimaan secara tidak langsung bahawa institusi kerajaan yang tidak bebas telah memangsakan Anwar yang dipenjara kerana menjadi ancaman kepada pentadbiran Najib," kata kenyataan yang sama dikeluarkan selepas perasmian Dewan Rakyat Penggal Keempat di sini hari ini.
Mahathir sebelum itu mengetuai Deklarasi Selamatkan Malaysia bersama-sama pemimpin pembangkang dan beberapa pemimpin UMNO bagi menewaskan Najib.
MalaysiaGazette

No comments:

Post a Comment