ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PANAS!!! MESTI BACA!!! MASIHKAH KAU INGAT...???

Monday 28 January 2013

PANAS!!! MESTI BACA!!! MASIHKAH KAU INGAT...???

MASIHKAH INGAT LAGI PARA PEMBACA YANG BUDIMAN, SIAPKAH GERANGAN YANG MENMGELUARKAN KENYATAAN-KENYATAAN INI ???

(1)   "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid. "Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

(2)   "Saya antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam. " - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bhar, 1990.

(3)   “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram. ” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.

(4)   “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan) ”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

(5)   "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima. " - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

(6)   "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya. " - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999. 

(7)   "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam " - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

(8)   " PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada had, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif" " - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 6 November 1999.

(9)   " Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir " - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

(10)   "Bukan sahaja dalam Manifesto, bahkan dalam Perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Kenyatan Nik Aziz Nik Mat dalam Utusan Malysia, 4 Ogos 2001.

(11)   "Negara Kita Malaysia belum merdeka lagi kerana Perlembagaannya masih Perlembagaan kafir." - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Penggadang Baru, Marang , Oktber 2001.

(12)   "Kepercayaan manusia kepada Hari Kiamat menyebabkan seganas-ganas manusia akan jadi tidak ganas kerana dia yakin walau bagaimana ganasnya aku dan bagaimana tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila berdepan dengan Padang Mahsyar. Di Padang Mahsyar kelak ada lagi yang gagah daripada aku namaNYA ALLAH SWT. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu ALLAH SWT. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu ALLAH SWT. Dan ALLAH SWT satu daripada namaNYA "AL-MUTAKABBIR", "AL-JABBARUL MUTAKABBIR". (AL-JABBAR maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng, AL-MUTAKABBIR sombong, angkuh). Akulah (ALLAH) orang-NYA sombong, tak dengar kata orang lain. Itu satu daripada sifat ALLAH SWT. Samseng pun ada pada AKU (ALLAH), handalan pun ada pada AKU (ALLAH), sombongpun ada pada AKU (ALLAH). Kalau dikatakan samseng, maka AKU (ALLAH) yang lebih samseng. Kalu mu jahat, AKU (ALLAH) lebih jahat, kalau mu sombong AKU (ALLAH) lebih sombong lagi.Kepercayaan kita, manusia kepada akidah seperti inilah, akidah akhirat kita panggil menyebabkan ORANG MELAYU YANG SOKONG PAS NI TIDAK JAHAT... " - Rakaman ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu "ALLAH SAMSENG", Utusan Malaysia, 31 Julai 2002 .

(13)   Nik Aziz Nik Mat mentafsir ayat Al-Quran Surah To-Ha ayat 5… “Arrahmaanu ‘alal ‘arsyis tawaa” yang bermaksud ‘(ALLAH) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy’ dan mentafsirkan  dengan mengatakan ALLAH S.W.T duduk bersila di atas Arash sedangkan menyamakan ZAT ALLAH S.W.T dengan makhluk adalah Syirik kepada ALLAH dan Syirik ini adalah satu dosa besar yang ALLAH S.W.T tidak akan mengampuninya.
الرَّحمٰنُ عَلَى العَرشِ استَوىٰ ﴿٥﴾(5) Iaitu (Allah) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy.

(14)   Nabi Muhammad SAW. serupa dengan Mat Bin Pak Lah kampong kita, bila dia jadi Nabi pada umur 40 tahun barulah beza dengan kita.


(15)   Ayat Al-Quran semua ayat politik !!!

(16)  Nik Aziz kata wajib menyertai perhimpunan yang diketuai oleh pejuang murtad dan sex sonsang LGBT! pada 24 April  2012 yang lalu.

Saya cukup terkilan dan sedih mengenai pandangan dan pendapat sesetengah mereka yang terlalu fanatik dan taksub kepada parti PAS yang mengatakan orang lain selain pemimpin dan pengikut PAS tidak layak bercakap mengenai Islam kerana mereka adalah jahil dan "puok-puok SYAITAN yang dikenali".

Hanya orang yang bodoh sahaja akan terhantuk kepada batu yang sama buat kali ketiga, apabila hantukan yang pertama itu tidak diambil peduli.

No comments:

Post a Comment