ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: GOLONGAN TUA DALAM PAKATAN PEMBANGKANG

Thursday 27 September 2012

GOLONGAN TUA DALAM PAKATAN PEMBANGKANG




UBAHLAH GOLONGAN TUA DALAM PAKATAN PEMBANGKANG TERLEBIH DAHULU.

PADA suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.

Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya)

 pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan.

Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.

Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu.

Sebenarnya ajaran agama yang boleh dikategorikan sebagai sesat yang dibawa oleh penceramah dan penyokong Pas ialah dikatakan jika orang-orang itu mati dalam UMNO maka dia akan dimasukkan ke neraka. Jika orang-orang kita mati dalam Pas akan dimasukkan ke syurga.

Kadang-kadang terasa kasihan dengan Nik Aziz yang semakin tua dan seringkali saja uzur. Sudah banyak kali dia memberikan isyarat bahawa dia sudah terlalu letih namun MANGKUK-MANGKUK PENASIHAT yang ada di sekelilingnya, tidak ubah seperti IBLIS dan SYAITAN yang terus menyesatkan orang tua itu dengan kenyataan-kenyataan yang lebih banyak memalukan dirinya sendiri. Mereka seolah2 takut sekiranya Nik Aziz berundur dari jawatan Mursyidul AM PAS, maka PAS tidak lagi kelihatan parti yang Islam sabagaimana dakwaan penyokong-penyokong mereka sebelum ini.

Karpal Singh juga sepatutnya meletak jawatan kerana dikategorikan dalam golongan OKU. Apa hak dia untuk menjadi pejuang 'keadilan'. Ludah lebih baik mukanya.
Peguam keji sebegini hanya tahu akan memastikan anak guamnya menang walaupun dia mengetahui anak guamnya bersalah. Peguam tak guna ini telah membuatkan banyak penjenayah terlepas dan meragut keadilan pada keluarga mangsa atau mereka yang tak berdosa.
Sebab itulah Tuhan sekelian alam menghendakkannya cacat di atas kerusi roda. Itulah balasan untuk orang hina yang dimulia-muliakan oleh orang yang tak berakal dari PAS & PKR demi MISI & VISI ke PUTRAJAYA.

No comments:

Post a Comment