ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PENIPUAN LIBATKAN JENAMA AIR ASIA

Wednesday 27 July 2016

PENIPUAN LIBATKAN JENAMA AIR ASIA

AirAsia Bhd mengingatkan orang ramai mengenai satu lagi aktiviti penipuan dalam talian yang tersebar luas menerusi media sosial menyatakan syarikat penerbangan itu menawarkan penerbangan percuma selepas mereka menyelesaikan satu tinjauan.
AirAsia atau mana-mana syarikat sekutunya tidak menjalankan tinjauan itu, sebaliknya satu aktiviti penipuan yang menggunakan jenama AirAsia secara tidak sah.
"Kami menasihatkan orang ramai supaya mengabaikan pelawaan itu, dan AirAsia tidak boleh dipertanggungjawabkan ke atas mana-mana dakwaan membabitkan skim palsu berkenaan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
"Kami mengulangi bahawa AirAsia tidak melibatkan perkhidmatan pihak ketiga dalam penganjuran aktiviti, dan sebarang pengumuman akan dibuat menerusi saluran rasmi seperti media masa yang berwibawa serta saluran media sosial rasmi kami," kata syarikat penerbagan tambang rendah itu.
AirAsia sudah membuat laporan polis dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas individu atau kumpulan yang terlibat dalam penganjuran skim haram menggunakan jenama AirAsia.

No comments:

Post a Comment