ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: BN TIDAK TAJA CALON DI PRK DUN CHEMPAKA

Saturday 7 March 2015

BN TIDAK TAJA CALON DI PRK DUN CHEMPAKA


KOTA BAHARU: Barisan Nasional (BN) tidak menaja atau menyokong mana-mana calon yang akan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka pada 22 Mac ini.

Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, BN tetap dengan keputusan tidak bertanding pada PRK tersebut kerana bagi memberi tumpuan kepada usaha pemulihan pasca banjir di negeri ini dan perpaduan ummah.

"Mana-mana pihak yang mendakwa kita hendak menaja mana-mana calon untuk bertanding, itu adalah tidak betul," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pemerkasaan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) dan Penyampaian Watikah Pelantikan Pentadbir Mukim dan Penggerak Masyarakat Negeri Kelantan di sini, hari ini.

Mustapa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan diminta mengulas dakwaan pihak tertentu kononnya Umno akan menaja calon bebas untuk bertanding pada PRK tersebut.

"Apabila kita (BN) buat keputusan untuk tidak bertanding, kita ikhlas dan tetap dengan pendirian untuk tidak terlibat dalam pilihan raya kecil tersebut," katanya.

Kerusi itu kosong berikutan kematian penyandangnya yang juga bekas Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akibat kanser prostat pada 12 Februari lepas.
 BERNAMA

No comments:

Post a Comment