ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: VIDEO & GAMBAR PENYOKONG PEMBANGKANG MERUSUH DI LUAR PARLIMEN.

Monday 24 June 2013

VIDEO & GAMBAR PENYOKONG PEMBANGKANG MERUSUH DI LUAR PARLIMEN.


Selepas saja Anwar dan lain-lain akan mengangkat sumpah pada lebih kurang 10:50 pagi, Kumpulan Blackout 505 mula cuba merempuh masuk ke kawasan Parlimen.

Kumpulan yang mengadakan demo di satu kawasan di jalan utama yang menuju bangunan Parlimen sejak jam 10 pagi itu bertindak liar apabila cuba merempuh sekatan Polis yang berkawal kira-kira 800 meter dari pintu pagar Parlimen.

Pada lebih kurang 11:10 pagi,  keadaan di kawasan simpang masuk ke Parlimen menjadi kecoh secara tiba2 bilamana sekumpulan peserta merempuh penghalang jalan menuju ke Parlimen.

Video : Pro-pembangkang bertindak samseng di Parlimen

Ini menyebabkan keadaan bertukar tegang, kumpulan samseng pro-pembangkang itu bagaimanapun tidak berjaya melepasi sekatan polis, yang berkawal di Jalan Parlimen dengan kekuatan kira-kira 300 orang.

Ekoran itu 33 org ditangkap (termasuk 10 org yg menyerah diri di lokasi). Jumlah sebenar dan butir2 tangkapan akan disemak semula dan dimaklum kemudian. Kesemua tangkapan di bawa ke Central Lock up Jinjang.

Semasa berlaku kekecohan seorg pegawai polis Insp Aswad, pegawai penyiasat IPD Sentul cedera di muka akibat ditumbuk.

Selepas kurang pergelutan, Khalid Samad, AP Shah Alam keluar menemui peserta demo dan menerima memorandum daripada mereka pada pukul 12:10.

Beliau menyeru supaya peserta bersurai. Jam 1215 peserta mula bersurai secara berperingkat.


Gambar-Gambar .
























Semuanya Melayu...

Kita kesihan kepada perusuh-perusuh NGO Black 505 ini kerana suara mereka telah dibakul sampah dan tidak dipeduli oleh kepimpinan pembangkang.

Suara mereka yang menggesa majlis angkat sumpah tidak dipedulikan oleh pembangkang! NGO-NGO telah ditipu bulat-bulat oleh pemimpin-pemimpin pembangkang!!

Admin... 
Video angkat sumpah pembangkang di Parlimen akan menyusul !!!

No comments:

Post a Comment