ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: EMAIL BERAPI DARI RAKYAT PENANG !!!

Sunday 30 June 2013

EMAIL BERAPI DARI RAKYAT PENANG !!!


Assalam..

Saya nak kongsi pengalaman saya hadiri kursus di Penang.

Sebelum tu saya nak maklum yg saya ni buat bisnes Shaklee.. (in case kalau tuan penah dgr la..ini adalah product makanan tambahan)
Tutup kisah tu...

saya pegi kursus utk new distributor.
Ditakdirkan Allah sy duk sebelah cina pulau pinang la.
Sesi perkenalan ok lah sebab masing2 jalankan bisnes yg sama.
tiba2 dia masuk bab investment.
Ok lagi..dia merepek meraban saya dengarkan.

Tiba-tiba lagi dia mention pasal investment yg libatkan anak Tun Mahathir (mokhzani la kot).
dia kata kalau bisnes anak mahathir, saya tak mau labur. sebab apa, sebab dia sudah bankrup.. sapa mau orang yg dah bankrup.

Kelemahan saya tak reti nak balas balik walaupon memang emosi dan sentap lah jugak.
bukankah anak tun sekarang ni salah seorang bisnesman yg berjaya.
gagal tu sesiapa pon penah lalui kan?
Tapi tulah , bila dah balik baru teringat ayat yg ptt di balas.
Masa berdepan jadi kelu..mungkin sebab geram, marah sentap..lagi pon saya fikir lawan cakap dengan cina ni mengabihkan boreh jer..
Pastu stop...

Kemudian dia bukak pulak bab kereta.
Pasal kereta mahal.
say akata proton dah murah sekarang, amiklah.
Dia kata proton stil mahal.
Dok compare dgn Vios yg murah kat Thai
dia tanya antara vios dgn proton mana u pilih?
saya kata saya pilh proton.kita punya identiti kan?
lagipon thailand tu walau dia anggap itu kereta dia(sebab dia kata thai anggap toyota vios tu kereta nasional mrk), tapi still bukan kereta mereka.say ajawab mcm tu lah.

Dalam hati nak je kata, ko pegi pndah thailand.
still rasa hormat dan adab sopan saya jaga..rasa nak jer sound..saya datang nak belaja bukan nak berpolitik
Pastu tunjukkan plak bagunan umno yg pencawang runtuh tu
aya sound dia, saya kata ok lah tu.mmg u all suka kan? boleh buat bangunan baru..
Dia sengih jeeee....eiiiiiiiiiii geram betol..

Dan memang orang cina malaysia dah terpengaruh dgn dakyah pemabngkang.kalau kerajaan tak buat sesuatu habislah malaysia ni
kena pulak ada melayu bangang (maaf, agak emosi) yg sokong...
Dan satu lagi, syariakt yg saya join ni memang banyak melahirkan anak melayu yg berjaya dan kaya raya.
But most of them adalah pembangkang..

Kalau tuan berkesempatan nak cek syarikat shaklee ni,tengoklah..
Kebanyakan yg berjaya dalam syarikat ni (bukan pihak pengurusan sebb opkos depa tak tunjukkecenderungan political view mereka kan?)
tapi Distributor2 dari syarikat ni memang kebanyakan pro pembangkang..
saya pon tak faham...

Apa yg mereka tak puas hati dgn gov ni.lansung tak nampak kebaikan..nampak buruk jer..

saya berminat dgn comp ni sebab dia memang keluarkan produk yang bermutu, dah established lama dan memang dikenali seluruh dunia.
Tapi bila bergaul dgn geng pro pembangkang ni semput dada den ni ha..
Lagi satu tolonglah suruh PM kita ni bertegas..jgn dok layan cina kafirun lahanat ni sgt..

Pentingkan umat islam melayu kat negara ni...
Ya Allah selamatkanlah Malaysia...
Tq...

No comments:

Post a Comment