ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: MELAMPAU ! HIDANGAN KEPALA BABI BAKAR DENGAN KETUPAT UNTUK MELAYU MUSLIM !

Friday 9 August 2013

MELAMPAU ! HIDANGAN KEPALA BABI BAKAR DENGAN KETUPAT UNTUK MELAYU MUSLIM !


DALAM kita sibuk dengan keriuhan berhari raya di kampung halaman masing-masing. Di kala umat Islam sedang meraikan hari kemenangan dengan sambutan kunjung mengunjung jiran tetangga. Di kala para ibu menyediakan lauk juadah untuk santapan para tetamu, di kala itu jugalah masih ada puak Cinabeng yang tidak senang dengan kegembiraan umat Islam di Malaysia.

Tidak cukup penghinaan demi penghinaan yang diterima oleh umat Islam sepanjang bulan Ramadhan yang lalu. Kali ini Setiausaha Cawangan DAP dengan perasaan penuh dendam terhadap orang Melayu mengucapkan hari raya dengan ucapan yang cukup menyinggung hati umat Islam.

Hairan, dimanakan sentimen perpaduan yang telah lama diterapkan oleh kepimpinan Malaysia? Apakah PAS atau Melayu di dalam PKR tidak pernah mengajar atau memberitahu kepada mana-mana ahli DAP supaya menghormati hari perayaan besar umat Islam? Adakah Melayu PAS juga bersekongkol dengan Cinabeng DAP seperti ini?

Apabila kita dakwa, hingga ke mahkamah pastinya ada peguam Melayu yang akan menjadi hero. Kononnya Cinabeng ini tidak tahu. Kononnya Cinabeng-cinabeng ini bukanlah tinggal di Malaysia yang majoritinya orang Melayu, yang agama rasminya Islam, yang Sultan pemerintah agongnya masih Raja Melayu. Atau apakah mereka-mereka ini terlupa atau buat-buat lupa yang Malaysia ini masih lagi milik orang Melayu dan masih tertakluk perlembagaan Tanah Melayu.

Apakah motif sebenar Cina keparat ini???

No comments:

Post a Comment