ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: KES CIKGU AZIZAN YANG SEDANG HANGAT DIPERKATAKAN !!! (GAMBAR & VIDEO)

Wednesday 20 December 2017

KES CIKGU AZIZAN YANG SEDANG HANGAT DIPERKATAKAN !!! (GAMBAR & VIDEO)

Ramai yang bertanya, bagaimana kronologi kes Cikgu Azizan yang tular di media sosial, apakah punca beliau didakwa di mahkamah, dan banyak lagi persoalan yang timbul.
Berikut adalah serba sedikit perjalanan kes beliau:
31 Oktober 2017: Sebutan Kes. Berhadapan dengan pertuduhan di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan di Mahkamah Majistret Seremban.
Beliau tidak menyangka disabitkan atas seksyen tersebut. Mengaku tidak bersalah di atas tuduhan itu sebaik sahaja Hakim membicarakan dan dibenarkan ikat jamin sebanyak RM500
Semasa proses ikat jamin oleh seorang rakan, beliau telah di tempatkan di lokap mahkamah bersama-sama pesalah jenayah lain yang terlibat dengan dadah dan lain-lain.
Dalam lokap itu ada lebih kurang 13 org pesalah .Tangan beliau DIGARI bersama seorang pesalah dadah sepanjang perjalanan dari lokap mahkamah ke lobi mahkamah untuk urusan ikat jamin yang jaraknya 100 meter.
Dakwaan ke atas beliau dibuat atas tuduhan mendenda seorang murid. Untuk pengetahuan sahabat semua, beliau mendenda murid tersebut atas kesalahan: (Berdasarkan sumber dari warga guru, Cikgu Azizan, dan YDP PIBG Sekolah)
  • Menghidu gam dalam kawasan sekolah dan turut mempengaruhi murid lain (3 orang) supaya turut serta.Kesalahan tersebut dilakukan sejak 2016.
  • Buli.
  • Memukul murid lain.
  • Ponteng dengan memanjat pagar sekolah.
27 November 2017: Dokumen pertuduhan telah diserah kepada beliau.
19 Disember 2017: Perbicaraan akan bermula.
Seperti mana artikel sebelum ini: (Sokongan Moral Untuk Cikgu Azizan), sokongan kita kepada Cikgu Azizan terus diperluaskan.
Kita doakan beliau tabah dan bersabar atas ujian ini, walau kita tidak mengenali tetapi kita semua tetap bersama. Ini hari beliau, mungkin nanti tiba hari kita.
Walau di mana pun kita berada zahirkan sokongan anda, biarpun tidak dapat hadir ke mahkamah, kita gunakan semaksimanya media yang ada, gunakan hastag #PrayForCikguAzizan
SINGKATAN KRONOLOGI KES CIKGU AZIZAN
Anak bekas askar. Saman melalui peguam persatuan bekas tentera. Guru tu Cikgu azizan, PK HEM. Dapat tangkap budak tu sesang hidu gam dan sedang rekrut pelajar lain hidu gam dalam sekolah. Budak tu melawan, berlaku pergelutan dan cikgu azizan dapat tampar budakk tu. Bapak budak tu tak puas hati dan terus bawa kes ke mahkamah. KPPK sediakan peguam untuk cikgu Azizan kerana ada alasan kukuh. Kalah pun tak apa tapi peguam KPPK akan bawa isu moral mengenai sikap KPM yang tak membela guru dalam isu berat yang berlaku di sekolah.
Perlu Ramai Lagi Cikgu Azizan.
Tahniah kepada Cikgu Azizan kerana menjalankan tugas dengan penuh didikasi. Takziah kepada cikgu kerana di saman  hingga ke mahkamah. Semoga cikgu Azizan tabah dan cekal menghadapinya. 
Tidak mengapa cikgu, majoriti rakyat bersama cikgu. Cikgu didakwa bukan kerana cabul kehormatan murid, bukan kerana menjadi pengedar pil kuda di sekolah,  bukan kerana rasuah. Tetapi cikgu didakwa kerana menjalankan tugas sebagai pendidik. 
Negara memerlukan lebih ramai seperti cikgu Azizan. Sanggup menghadapi apa sahaja demi melaksanakan tugas sebagai pendidik. Cikgu Azizan boleh hidup selesa dan tidak perlu pening kepala dan serabut perut mengenai anak muridnya jika beliau seorang guru yang tidak bertanggungjawab.
Biarlah anak muridnya hendak jadi manusia atau tidak. Apa yang penting setiap bulan gaji tetap dapat.  Tetapi ini bukan watak cikgu Azizan. Semoga keadilan berpihak kepada cikgu Azizan.

Mahkamah Majistret Seremban semalam melepas dan membebaskan Azizan Manap, 44, atau Cikgu Azizan atas pertuduhan mencederakan muridnya Oktober lalu.
Antara yang hadir di mahkamah


Syukur Alhamdulillah...
.buat pengajaran kepada ibubapa murid yang bermasalah...
datanglah berbincang PKHEM kan ada.


No comments:

Post a Comment