ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: BUBAR AMANAH JIKA SAYANG PAS

Tuesday 3 May 2016

BUBAR AMANAH JIKA SAYANG PAS


RANTAU PANJANG – Kelab Penyokong Kerajaan Kelantan mencabar Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah membubarkan Parti Amanah Negara sekiranya benar-benar menyayangi Pas.

Presidennya, Razak Abas berkata, tindakan Wan Abdul Rahim terhadap Pas sebelum ini tidak pernah selari dengan ucapannya ketika ini.

Menurutnya, selepas kalah, Wan Abdul Rahim keluar Pas dan menubuhkan Amanah, malah mengaitkan 10 lagi Adun menyertai Amanah.

“Ini bermakna dakwaan tidak sanggup melihat Kelantan jatuh ke tangan BN adalah bohong kerana niatnya mahu berbaik dengan Pas adalah kerana kerusi pilihan raya umum (PRU) nanti.

“Konon darah masih hijau juga adalah satu perumpamaan yang melucukan kerana semua dah lihat keperibadiannya, melebihi oren daripada hijau,” katanya.

Razak berkata, tindakan Wan Rahim umpama ‘menghidangkan gula kepada semut’ iaitu menarik simpati mengundi Pas agar memilih Amanah.

Menurutnya, keperibadian Amanah jelas menunjukkan mereka memendam dendam terhadap pimpinan Pas, malah mengaitkan Umno dengan Pas.

Semalam, Sinar Harian melaporkan kesungguhan Amanah menunggu Pas untuk berunding dan bekerjasama bagi menyekat Umno bertapak semula di Kelantan.

Malah katanya, Amanah serius mahu membentuk kerjasama dengan Pas kerana tidak sanggup melihat BN merampas semula Kelantan.

No comments:

Post a Comment