ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH

Saturday, 8 December 2012

APA SUDAH JADI ??? UAI LABEL AL-DAJJAL KEPADA DR ASRI BEKAS MUFTI PERLIS.


Di petik dari AbuAqif:

Bila kita tak faham hadith atau tak belajar hadith, kita jangan pandai² kata orang lain dajjal. Inikah sikap seorang yang bernama ustaz??? Mulut tu kena jaga. Mulut ustaz tak sama macam mulut puaka. Apa yang keluar dari mulut ustaz mesti la baik-baik, lemah lembut, ilmiah, mengajar ilmu yang bermanfaat. Pendek kata dia kena kawal diri dia dari sebut benda yang bukan-bukan.  


Apatah lagi jika ianya dirakam. Sungguh tak cerdik bila dia menunjukkan kebodohan diri sendiri sedang dia tahu yang dirinya dirakam ketika kuliah. Saya sangat berharap Azhar Idrus boleh ubah diri untuk jadi yang lebih baik. Kalau setakat nak cakap ikut sedap mulut, baik jadi bapak ayam. Pakai rantai, gelang, tatu satu badan, lepas tu nak cakap apa, cakap la. Orang tengok pun faham akan keadaan orang tersebut. Tapi bila berstatus ustaz, dia kenalah jaga etika dia sebagai agamawan. Orang yang membawa agama mulut jangan macam puaka. 


Nauzubillah..

GEMPAR!! ABBY ABADI ADAKAN PERHIMPUNAN DENGAN RAKYAT PALESTINE!!!


GAMBAR  ini membuktikan yang Abby sudah bersama dan akan terus membela nasib rakyat Palestine yang tertindas dengan serangan bertali arus Israel Zionis. Anwar pun tak pernah pergi Palestine tapi Abby sudah lagi advance dengan pertemuan sulit bersama beberapa rakyat Palestine.

PALESTINE? BETUL KE NI? MACAM MUKA BANGLA JE NI!!!

OPS!!! Sorry, gambar kat atas tu sebenarnya bukan Abby bersama rakyat Palestine, tapi bersama rakyat Bangladesh di Kuala Lumpur semasa perhimpunan haram pakatan di Kuala Lumpur. 

Rupanya Abby lebih senang membela nasib warga Bangla dari rakyat Palestine. Apa sudah jadi???

Sibuk Abby mempertikaikan pemergian beberapa wira Malaysia yang ingin membantu rakyat Palestine namun hakikatnya Abby sendiri tak memainkan peranan langsung dalam membantu saudara se-Islam kita di sana.

Friday, 7 December 2012

HOT : HANYA ORANG BODOH AKAN SOKONG "SI KITOL" INI.

Rakyat yang bijak akan tetap memilih UMNO serta Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) kali ini bukan kerana ia parti yang sempurna tetapi satu-satunya parti yang ikhlas dan tegas berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara.
UMNO serta Barisan Nasional (BN)  juga sentiasa mendengar keluhan rakyat dan sentiasa memperbaiki diri serta parti demi kepentingan rakyat. Justeru itu, adalah penting untuk UMNO dan BN sifar masalah termasuklah masalah dalaman kerana sekiranya ia tidak diatasi maka kesannya adalah dalam dan besar kerana kemungkinan besar Malaysia akan berubah lanskap sepenuhnya iaitu menjadi sebuah negara republik ataupun sebuah negara yang terlalu liberal.
Apa pun masalah dalaman UMNO, hala tuju UMNO masih tetap, jati diri UMNO masih teguh dan pendirian UMNO masih utuh. Sedangkan pembangkang masih tercari-cari hala tuju, masih terpinga-pinga dengan jati diri dan masih terkial-kial memahami erti pendirian. UMNO serta Barisan Nasional (BN) perlu bergerak sebagai satu formasi yang teratur dan tersusun ke arah satu objektif iaitu kesepaduan dan kefahaman yang jitu agar BN sentiasa menjadi parti yang kuat dan tidak mungkin ditandingi pembangkang sekaligus mencapai kemenangan pada PRU nanti.
Rakyat seharusnya sedar bahawa semboyan perang yang ditiup bukan sekadar semboyan perang merebut kuasa pilihan raya tetapi lebih dari itu, perang ini melibatkan survival bangsa dan kedaulatan negara, Mana tidaknya kerana pembangkang begitu jelas gemar bersekongkol dengan anasir-anasir luar yang punya kepentingan untuk menjajah Malaysia secara halus.
Kalau ada pun kesepakatan di antara mereka hanyalah untuk memusnahkan negara melalui hasutan, tiupan semangat perkauman dan kebencian yang tidak membawa apa-apa kebaikan pun untuk rakyat.

ARTIS JADI "WINDOW DRESSING" ???



Saya sokong  dengan  pandangan pelakon & pengarah terkenal , Erma Fatimah mengenai artis yang masuk politik hanya  menjadi Window Dressing untuk parti itu menarik sokongan rakyat . 

Contoh mudah ialah Ostazah Arbakyah @ Ebby Abady  la..... setiap hari ada je dia  meroyan seperti jiwa kacau  dan jadi mangsanya ialah UMNO & kerajaan .....

Anda mungkin juga meminati:

KISAH PENGORBANAN SEORANG AYAH.




Assalamulalaikum dan Salam Sejahtera

Syukur kita masih diberi nafas untuk bernyawa hari ini. 
Saya tengok video  di youtube dan terjumpa video ini tentang 
pengorbanan seorang ayah., sedih sangat. Jarang kita tengok 
video pasal pengorbanan seorang ayah. Kebiasaannya ibu 
yang selalu disanjung tinggi. Kadang-kala kita lupa, 
ayah juga penting dalam kehidupan kita. 
Saksikanlah video ni agar sama-sama kita hargai 
pengorbanan seorang lelaki bergelar "AYAH".


Thursday, 6 December 2012

HOT! ARTIS PAS, ABBY ABADI TENTU MEROYAN TENGOK FOTO INI!



Kelakar pula apabila membaca twitter penceramah bidan terjun artis Pas bernama Abby Abadi.

Sila baca printscreen di bawah :


Berkecamuk hati artis Pas itu apabila melihat bapanya sendiri membaca Utusan dan tengok TV (mungkin TV1 @ TV3). Bukankah lebih baik jika hati itu berkecamuk atau risau dengan kesihatan bapa sendiri yang terpaksa dimasukkan di dalam hospital?

Persoalannya, bagaimana pula jiwa artis Pas itu apabila mengetahui Hadi Awang dan Nik Aziz juga membaca Utusan Malaysia?


Nik Aziz dan kerajaan Pas Kelantan turut menggunakan Utusan untuk menyiarkan ucapan ulangtahun Sultan Kelantan sebelum ini!

Bagaimana agaknya jiwa artis Pas itu apabila melihat foto di atas?

Lebih berkecamuk tahap meroyan?


Ostazah Abby meroyan marah UMNO pasal TV...



Semakin hari semakin jiwa kacau betul Ostazah Ebby ni .  Pasal TV /filem pun disalahkan UMNO ? Sudah lupa kah dia dulu terkenal pasal berlakon di TV dan terkinja-kinja lompat menyanyi dengan kumpulan Elite ?

Entah apa yang meluat sangant dia ni kat UMNO.  Agaknya kalau dia jatuh longkang sekali pun salahkan UMNO sebab buat kerja tak betul .


Semua dalam TV itu siar hiburan je  ke ?? Rancangan  keagamaan seperti  Majlis Tilawah Al Quran ,  Forum Perdana , Astro Oasis , Imam Muda , Tanya ustaz itu itu bagaimana pulak ??  

Lain kali jangan melabel secara umum TV itu semuanya hiburan tanpa mengkaji ada juga rancangan baik berbentuk keagamaan .

LEBUHRAYA RAKYAT DI KELANTAN AKAN SIAP SEBELUM AIDIL FITRI 2013 ???


22 tahun Nik Aziz memerintah Kelantan dengan parti pas sebagai tunjang, 22 tahun jugalah beliau berjaya siapkan walaupun tidak sepenuhnya hanya 2 buah masjid dan 22 tahun jugalah gema pelbagai projek kononnya untuk rakyat kedengaran.

Dicanang di pentas ceramah politik, dicanang di masjid dan surau sempena kononnya kuliah maghrib-isyak malah dicanang di setiap kedai kopi dan pasar malam tentang segala projek mega yang telah "disempurnakan" perasmiannya oleh tuan guru merangkap Menteri Besar merangkap mursyidul am parti politik yang berlabel agama kononnya.

Terlalu banyak nak saya senaraikan di sini projek mega yang telah di tandatangan oleh nik aziz di batu asas semasa perasmian. Projek Stadium baru Kelantan yang dikatakan bakal siap tak lama lagi di Pasir Puteh antaranya yang sudah disempurnakan upacara pecah tanah oleh tuan guru yang ada pondok sendiri ini. Kalau kita meninjau di sana, masih tebal lagi hutannya, yang tinggal hanyalah bekas tanah yang dikorek semasa perasmian pecah tanah.

Belum sempat mula Stadium, kecoh satu Malaysia, Nik aziz melancarkan projek lebuhraya rakyat dengan konsep "kutip duit rakyat" demi untuk melihat rakyat Kelantan balik berhari raya dengan aman tanpa kesesakan lalulintas.

Melihatkan gambar keratan akhbar lama ini, tertanya-tanya, benarkah apa yang dilihat ini ?

Apakah nik aziz tidak malu dengan kegagalan demi kegagalan yang terus menerus menimpa beliau ?

KALAU NAK TENGOK STADIUM BARU KELANTAN ATAU APA SAJA PROJEK MEGA NIK AZIZ, PEJAMKAN MATA ANDA MAKA ANDA BOLEH LIHAT HEBATNYA PROJEK TERSEBUT..BILA BUKA MATA MAKA ANDA TAKKAN DAPAT LIHAT LAGI..PEJAM MATA SEMULA DAN AKAN TERPAMPANGLAH KEHEBATAN PROJEK ITU..BUKA MATA MAKA SELESAILAH SEGALANYA...

http://hambaliabdullah.blogspot.com/2012/10/ambo-malah-kecek-banyok-tengok-sediri.html

Wednesday, 5 December 2012

PAS YAKIN ANWAR KAKI LIWAT DAN KAKI ZINA !!!


Matlamat dan visi PAS telah dizahirkan di Muktamar PAS ke-58 yang berakhir dengan doa hancurkan UMNO. Dengan ini PAS mengistiharkan bahawa Putrajaya adalah satu-satunya matlamat hidup parti itu.


PAS sanggup lakukan apa sahaja walaupun terpaksa menjual dan melacurkan Islam dan maruah untuk memastikan cita-cita mereka ke Putra Jaya terlaksana. Maka  apa saja yang mampu mengganggu atau menyukarkan perjalanan ke Putra Jaya, wajib ditutup, diketepikan atau dimusnahkan.
Hadi Awang dengan angkuh meluahkan angan-angannya selama ini yang  perlantikannya sebagai Perdana Menteri nanti akan bermakna Islam telah menang dan jika beliau ditakdirkan meninggal dunia selepas itu, maka beliau bersedia walaupun beliau menjual dan melacurkan Islam untuk ke Putra Jaya.
Sungguh aneh bilamana Hadi Awang  mengistiharkan dirinya lambang kemenangan Islam sedangkan dengan DAP yang anti Islam serta Melayu, dan PKR pula berkiblatkan barat sehinggakan Anwar tersenarai sebagai tokoh liberalisme dan pluralisme di rantau ini. Jelas, bahawa Islam hanyalah mainan politik bagi PAS. Namun, ini sudah pun diketahui umum.
Selama ini pakatan haram telah sehati sekata  meletakkan Anwar sebagai bakal PM tetapi kini semuanya berubah. Isunya  kini bukan lagi sikap PAS yang mempolitikkan Islam tetapi tentang kenapa persoalan mengenai Hadi Awang menjadi Perdana  Menteri boleh timbul dalam Muktamar kali ini ?
Nampak gayanya PAS cukup maklum akan siapakah Anwar Ibrahim dan PAS tidak sanggup menerima kaki liwat, kaki zina dan kaki rasuah sebagai Perdana Menteri. Selama ini PAS cuba menafikannya, cuba menepisnya dan cuba mengtidak-apakan segala keburukan Anwar tetapi akhirnya PAS terpaksa mengambil-kira keresahan akar umbi kerana bimbang tidak mampu mengekalkan sokongan dalam menghadapi pilihanraya.
Walaupun selama ini  Hadi Awang sendiri bertungkus lumus membela Anwar dengan menyatakan yang video hanya besi dan tidak boleh diambil  kira sebagai saksi atau bukti namun  hari ini terbukti bahawa Hadi Awang sebenarnya meragui kata-katanya sendiri. Beliau pada hakikatnya cukup tahu dan yakin bahawa Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana penuh dengan skandal yang begitu dahsyat sehingga tidak tercapai oleh akal pemimpin naïf sepertinya.
PAS dan angan-angan   politik Pakatan haram menyebabkan  Hadi sanggup menipu apa saja sambil menggunakan ayat-ayat Al-Quran dan hadith untuk membela Anwar. Akhirnya dalam Muktamar ini, Hadi Awang baru tersedar bahawa akar umbi juga tahu yang beliau telah menipu mereka selama ini. Dan kerana itu, beliau perlu menunjukkan yang beliau juga bersetuju dengan mereka bahawa penzina dan peliwat tidak boleh menjadi Perdana Menteri.
Sokongan terhadap Hadi juga bermakna penentangan terhadap Anwar Ibrahim. Penentangan terhadap Anwar Ibrahim bermakna krisis dalaman kepada PAS iaitu antara golongan Anwarinas dan golongan Ulama yang mana pasti akan diterjemahkan dalam PRU nanti. Selain itu, ia juga membangkitkan kesangsian DAP terhadap keseluruhan kerjasama dengan PAS dalam PRU kali ini. Ini kerana DAP hanya bersatu dengan PAS atas ikatan faktor Anwar Ibrahim. Tanpa Anwar, maka tiadalah tali pengikat kedua-dua parti itu.
Cita-cita Hadi Awang dan PAS yang semakin bersemangat menghancurkan terus pakatan haram menjelang pilihanraya.

MESTI TENGOK !!! BILA ANAK MUDA TOLAK ANWAR, INILAH NATIJAHNYA.



Kreativiti pembuat video ini bukan calang-calang orangnya.

Mereka adalah kumpulan anak muda berusia belasan tahun yang memahami isu politik lantas diaplikasikan dalam bentuk humoristik yang bombastik.

Hatta zunar sendiri rasanya tiada kemampuan untuk berbuat sedemikian rupa. Dan hingga ke hari ini cybertroopers pakatan masih gagal merekacipta hatta satu video pun dalam cubaan untuk sama par dengan mereka.

Yang pastinya, budak pembuat video ni memang cool. berjumpa dengan mereka, kamu takkan menyangka itulah  orangnya.


VIDEO !! ANAK MUDA SELANGOR LUDAH ANWAR !!


Rakyat Selangor dah lama sedar dan tolak pakatan haramjadah..hahaha Si Kitol Bang ANUU WAR kena sakat dengan anak-anak muda. !! Padan muka..anak muda pun dah tak hormat !!

HOT !!! EDISI BONGKAR YANG MESTI ANDA TENGOK !!!




PENGLIBATAN tiga orang wakil rakyat daripada pakatan akhirnya telah terbongkar. Perkara ini bukan lagi game Anwar. Deepak orang suruhan Anwar akhirnya telah mengaku yang dia memang telah diarahkan oleh Anwar untuk menjatuhkan kredibiliti Najib semasa sidang PAU sedang berlangsung minggu lepas.

GAME OVER ANWAR!!!

Setiap nama jahanam dalam PKR dan pakatan telah didedahkan sendiri oleh Deepak. Apa lagi mau kelentong? 


Anwar baru baru ini secara terbuka mengaku beliau tidak ada kaitan dengan Deepak, peniaga ini yang terdesak sekarang ini sudah dipariakan oleh Anwar agar menyerang Ds Najib dan juga Ds Rosmah. Persoalannya sebelum ini bolehkah kita percaya cakap Anwar? Jawapannya hari ini sudah disahkan dengan pendedahan  mengenai rakaman sulit perancangan jahat Nurul Izzah,Anwar dan juga Sivarasa untuk mengfitnah Ds Najib dan Ds Rosmah.

Video ini adalah hasil garapan skrip Anwar dan Sivarasa yang mengfitnah Ds Najib dan Ds Rosmah.