ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: SEBARKAN !!! BANTU @pdrm CARI PELAJAR PEREMPUAN YANG HILANG !!!

Monday 3 March 2014

SEBARKAN !!! BANTU @pdrm CARI PELAJAR PEREMPUAN YANG HILANG !!!



DUNGUN – Seorang pelajar perempuan gagal dikesan selepas dipercayai keluar dari rumah bapa saudaranya untuk membeli barang di sebuah kedai runcit berdekatan.

Kehilangan Nur Alya Farida Nordin, 15, disedari bapa saudaranya, Md Nasir Ismail, 44, kira-kira jam 8.30 malam 25 Februari lalu selepas pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pulau Serai itu tidak pulang sebaik keluar rumah.

Mangsa sebelum itu dikatakan keluar membeli barang di sebuah kedai runcit yang terletak kira-kira 700 meter dari rumah bapa saudaranya itu di perumahan Kos Rendah Pulau Serai Dungun.

Bagaimanapun, Md Nasir mulai bimbang apabila anak saudaranya itu tidak pulang selepas dua jam keluar rumah dengan menaiki motosikal miliknya jenis SYM BX110, berwarna biru dengan nombor pendaftaran TBF 5118.

Md Nasir cuba mencari Nur Alya di beberapa tempat namun gagal ditemui.

Dia kemudiannya membuat satu laporan polis di Balai Polis Dungun pada jam 2.50 petang 26 Februari lalu.

Kali terakhir mangsa dilihat berada di rumah rakannya bernama Nurin pada jam 4 petang 27 Februari lalu di Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Tanjung Pagar.

Ketika itu, Nur Alya dikatakan datang ke rumah rakannya Nurin untuk meminjam wang bagi mengisi minyak motosikal dan selepas itu dia terus menghilangkan diri.

Sehubungan itu, polis meminta kerjasama orang ramai agar dapat menghubungi balai polis berdekatan jika terlihat mangsa.

Kali terakhir mangsa dilihat memakai baju T berwarna biru, seluar bercorak petak putih dan tidak bertudung.

Ketua Polis Daerah, Pemangku Superintendan Ahmad Zailani Yaacub mengesahkan menerima laporan dan pihaknya kini sedang menjejaki mangsa yang dilaporkan hilang itu.
MyMetro

No comments:

Post a Comment