Pages

Friday 7 February 2014

MALANG TIDAK BERBAU !!! PELAJAR TINGKATAN 2 MAUT TERJERUT TALI BUAIAN !!!

Gua Musang: “Mungkin adik melompat sambil mendengar lagu di atas kerusi dan bermain bersama anak saudara. Pada masa sama mungkin dia memasukkan kepalanya ke dalam lubang tali buaian bayi yang memang diikat di alang kayu dan kerusi terbalik menyebabkan lehernya terjerut tali buaian itu,” kata Mohd Noyusairul Nor Azmy, 19.
Dia adalah abang kepada Mohd Nor Aiman Nor Azmy, 14, yang maut akibat lehernya terjerut tali buaian ketika bermain bersama anak saudara lelaki berusia lapan tahun di dalam bilik di rumahnya di Kampung Tanah Puteh, dekat sini, kelmarin. 
Kejadian jam 2.30 petang itu disedari Mohd Noyusairul yang dalam perjalanan ke dapur untuk mengambil makanan dan melihat adiknya tergantung. 

Dia segera memotong tali buaian itu dan membawa adiknya ke Hospital Gua Musang (HGM) sebelum doktor mengesahkan adiknya sudah meninggal dunia.

Jenazah pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Wangi itu dituntut keluarganya selepas dibedah siasat dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tanah Puteh, di sini, pagi semalam.

Menurut Mohd Noyusairul, arwah sudah dua hari tidak ke sekolah kerana demam dan dia baru pulang dari tempat kerja di kedai perabot di Taman Tropika, dekat sini, untuk makan tengah hari dan mendengar adiknya bermain dengan anak saudara sambil mendengar lagu yang dipasang dengan kuat di dalam bilik. 

“Tidak lama kemudian, saya lihat anak saudara yang bermain bersama adik di dalam bilik berlari keluar dari bilik, tetapi dia tidak beritahu apa-apa mungkin kerana takut. Saya terus ke dapur untuk mengambil makanan dan ketika melalui bilik yang pintunya tidak ditutup, saya melihat adik tergantung dan tidak sedarkan diri. 

“Saya segera memotong tali buaian itu dan membawanya ke HGM kerana menyangka dia masih hidup, namun sebaik tiba di hospital doktor mengesahkan arwah sudah meninggal,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam. 

Ibu Mohd Nor Aiman, Wan Asnah Wan Ab Rahman, 53, pula berkata, ketika kejadian dia bekerja di Kem Etnobotani dekat sini dan dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh Mohd Noyusairul pada jam 3 petang dan segera pulang ke rumah. 
HM

No comments:

Post a Comment