ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PRU 14 : PERTEMBUNGAN TIGA KUASA PAKATAN

Tuesday 13 February 2018

PRU 14 : PERTEMBUNGAN TIGA KUASA PAKATAN


Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 ini menjadi satu pilihan raya istimewa apabila berlaku pertembungan antara tiga kuasa pakatan.

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Ustaz Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, tempoh PRU14 yang ditunggu-tunggukan itu semakin dekat.

Justeru, katanya PRU14 kali ini menjadi istimewa apabila akan berlaku pertembungan besar antara tiga buah pakatan parti yang besar.

Beliau menegaskan PAS sendiri berada dalam satu pakatan Gagasan Sejahtera yang terdiri dari Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan parti Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa).

"Kita sekarang sudah dekat dengan PRU14. Apa yang istimewanya dalam PRU akan datang ialah satu pertembungan besar di antara tiga buah pakatan atau kumpulan parti yang besar, yang akan bertarung pada pilihan raya akan datang.

"Kita, PAS berada dalam satu pakatan iaitu Gagasan Sejahtera yang adanya parti Ikatan dan Berjasa.

"Kita (PAS) akan berhadapan dengan dua musuh politik. Kita bukan sahaja berlawan dengan Barisan Nasional (BN). Bahkan, kita juga berlawan dengan Pakatan Harapan (PH).

"Cuma dua ini berbeza kerana satunya adalah parti pemerintah (BN) dan satu lagi parti pembangkang (PH) yang turut bersaing dengan kita dari Gagasan Sejahtera yang diketuai oleh PAS untuk mara ke Putrajaya," Insya-Allah, jelasnya.

No comments:

Post a Comment