ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PERDANA MENTERI 2 KALI ??? RAKYAT BELUM GILA !!!

Monday 29 January 2018

PERDANA MENTERI 2 KALI ??? RAKYAT BELUM GILA !!!

Muhyiddin tak setuju Mahathir jadi Perdana Menteri bukanlah perkara baru dalam penubuhan parti bunga ini, sebetulnya ianya telah beberapa kali dinyatakan didalam perjumpaan sesama mereka didalam kumpulan tersebut sebelum berhasrad mahu menubuhkan parti berkenaan.
Kemudiannya ia menjadi semakin hangat bila mana Mahathir dengan jelas menunjukkan sifat ketamakkannya walaupun berlakun malu-malu kuching mahu dilantik atau dipilih sebagai Perdana Menteri pakatan pembangkang sama ada dengan persetujuan Muhyiddin atau pun tidak.
Sementara Muhyiddin pula tidak sedar bahawa sejak beliau masih didalam parti UMNO yang ketika itu memegang jawatan Timbalan Presiden merangkap Timbalan Perdana Menteri telah dimaklumkan bahawa beliau tidak boleh menjadi Perdana Menteri dan perkara ini dimaklumkan pada setiap kali perjumpaan ketika plan rancangan mahu menjatuhkan Dato' Seri Najib Tun Razak.
Alasan yang sering diberikan oleh Mahathir pada setiap pertemuan adalah Muhyiddin tidak mahu menjadi Perdana Menteri, ini yang dimaklumkan dengan tujuan mereka yang sedang bergolak dan bermasalah dengan UMNO tidak lagi memberi fokus kepada Muhyiddin dan mula memikirkan orang lain untuk di angkat menjadi Perdana Menteri, yang pada perkiraan Mahathir sudah pasti mereka akan memilih calon yang paling hampir dengan dirinya ia itu Muhkriz.
Tup-tup Muhyiddin yang sudah bersedia untuk mengambil alih jawatan Perdana Menteri telah menyusun rancangan dan berharap dengan keluarnya dari UMNO dan kemudiannya menubuhkan parti baharu maka besar harapannya untuk di pilih menjadi Perdana Menteri tanpa menyedari plan rancangan Mahathir.
Dengan bantuan dari Mahathir yang mempunyai pengalaman menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, tanpa menyedari sebarang muslihat telah bersetuju untuk menjadi Presiden parti baharu dan Mahathir dilantik menjadi Pengerusi dengan tujuan akan bertindak sebagai penasihat parti.
Memang persetujuan Mahathir untuk menyertai Muhyiddin sebagai pengerusi atau penasihat parti sangat menyenangkan Muhyiddin yang tidak menyangka bahawa apa yang akan berlaku adalah diluar perancangan asal penubuhan parti bunga yang mana dilihat kini Mahathir telah bertindak lebih sudu dari kuah.
Namun tindakan kepimpinan pakatan pembangkang sebaik sahaja parti bunga menyertai kumpulan pembangkang telah mengejutkan Muhyiddin dari mimpinya untuk menjadi Perdana Menteri, setelah dipersetujui bahawa Mahathir adalah yang paling layak untuk menjadi Perdana Menteri jika pakatan pembangkang berjaya menjadi kerajaan.
Yang paling mengejutkan Muhyiddin ialah bila mana musuh paling ketat suatu ketika dahulu terhadap Mahathir yang begitu beria mahukan Mahathir diangkat menjadi Perdana Menteri, satu kerja gila yang orang gila pun belum tentu mahu melakukannya.
Setelah berjuang sebegitu lama mahu menjatuhkan Mahathir malah sahingga sanggup disumbatkan kedalam ISA sebagai tahanan tanpa bicara atau tahanan politik, tiba-tiba sangup menelapak dan sujud mencium kaki Mahathir dan mahukan Mahathir menjadi Perdana Menteri semula, apa punya gila yang ada dalam pembangkang ini pun kita tidak tahu.
Namun Mahathir tetap Mahathir nasfu serakahnya tidak dapat dibendung, nafsu yang terbentuk dari pelbagai rancangan yang terbengkalai, walaupun di tentang oleh sebahagian pemimpin dari PKR malah dari kepimpinan parti bunga sendiri namun dengan sokongan parti resis DAP, maka Mahathir tidak melihat pemilihan dirinya sebagai Perdana Menteri pembangkang bukan sebagai sesuatu perkara yang pelik atau ajaib.
Penyokong pakatan pembangkang termasuk parti Muhyiddin agak berang dengan tindakkan Mahathir yang dikatakan masih syok sendiri untuk menjadi Perdana Menteri, Mahathir kini telah menguasai parti bunga dan berjaya mengenepikan Muhyiddin.
Mahathir telah berjaya ‘hijack’ atau menguasai pakatan pembangkang dan sekali gus bakal menghalang cita-cita Muhyiddin untuk menjadi Perdana Menteri dan telah memberi harapan kepada Muhkriz untuk mencuba nasib dalam pertarungan menjadi Perdana Menteri.
Walaubagaimana pun Muhkriz harus berdepan dengan Anwar Ibrahim, Nurul Ezzah, Guan Eng selain Muhyiddin yang juga mempunyai cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri, mereka yang terlebih dahulu telah perperang bereformasi dengan tujuan menjatuhkan Mahathir yang dahulu mereka gelarkan sebagai Mahafiraun dan Mahazalim, kini bakal mereka sanjung semula sebagai Perdana Menteri.
Namun percayalah bahawa Muhyiddin dalam diam tidak bersetuju Mahathir menjadi calon Perdana Menteri, tidak pernah ada idea untuk melantik Mahathir sebagai Perdana Menteri, Muhyiddin tidak mahu Mahathir berada didalam dan menguasai parti kerana dengan adanya Mahathir didalam parti akan menjadi penghalang kepada idea-idea dan cita-cita Muhyiddin.
Pemilihan Mahathir adalah perkara yang tidak akan dilakukan oleh mereka yang siuman, selain dari mereka yang mempunyai nasfu serakah gila.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete