ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: MAHATHIR DAH JADI AHLI POLITIK "LOW CLASS"

Tuesday 5 April 2016

MAHATHIR DAH JADI AHLI POLITIK "LOW CLASS"


PETALING JAYA – “Mahathir sudah sampai ke tahap ahli politik low class”, kata Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz apabila mendakwa bekas Perdana Menteri menghalalkan cara asalkan niat menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak tercapai.

“Ya, dia menghalalkan cara. Prinsip dia, buat apa sahaja perkara boleh dilakukan asalkan niatnya tercapai.

“Dia kini sudah sampai ke tahap ahli politik yang ‘low class’. Sungguh sedih. Tetapi nak buat macam mana. Dia buat diri dia macam itu,” katanya, lapor Sinar Harian.

Menteri Kebudayaan dan Pelancongan itu berkata, Dr Mahathir semakin terdesak kerana rancangannya untuk menjatuhkan Najib masih belum berjaya dan terpaksa menghalalkan apa saja cara asalkan niatnya itu tercapai.

Kata Nazri, dendam kesumat Dr Mahathir terhadap Najib telah melampaui daripada yang biasa.

“Dia seorang yang sudah terdesak. Sebelum ini, setahun dia cuba jatuhkan Najib tetapi dia gagal. Ahli Umno tetap berdiri teguh di belakangnya (Najib). Jadi sebab itu, dia (Mahathir) keluar parti dan anak dia pula kena buang. Bertambahlah dendamnya.

“Jadi dia akan ambil apa sahaja kesempatan untuk menggabungkan usaha menjatuhkan Najib. Contohnya dia tengok perhimpunan Mansuh GST boleh jatuhkan Najib, dia akan turut serta. Sampai ke situ dendam dia,” katanya.

Katanya, usaha keras Mahathir untuk menjatuhkan Najib tidak akan berjaya kerana prinsipnya sudah tersasar.

“Rakyat tahu yang mana boleh ikut dan tidak. Nampak sangat dia duduk dengan pembangkang, dia berkompromi dengan prinsip dia. Amat memalukan.

“Sekarang, dalam politik dia sudah sampai ke tahap yang rendah. Langsung tidak ada prinsip,” katanya, lapor akhbar itu lagi.
FMT

No comments:

Post a Comment