ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: PANAS !!! RANI KULUP SURUH G25 KOREK KUBUR SENDIRI !!!

Tuesday 15 December 2015

PANAS !!! RANI KULUP SURUH G25 KOREK KUBUR SENDIRI !!!


Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah (MJMM) Abdul Rani Kulup hari ini memberi amaran keras kepada kumpulan bekas penjawat awam G25 susulan cadangan kumpulan itu bercanggah dengan hukum agama.

Rani Kulup berkata, apabila ahli G25 meninggal dunia, mereka ini disarankan untuk menggali kubur sendiri dan menggolekkan jenazah mereka sendiri ke dalam lubang kubur.

Tambah Rani Kulup, beliau hairan dengan kumpulan itu kerana rata-rata ahlinya berpendidikan tinggi sehingga menerima gelaran Tan Sri, tetapi dalam bab agama kumpulan ini kosong ilmunya.

Mereka sanggup ketengahkan cadangan kurang cerdik sehingga menyentuh sensitiviti umat Islam. Dimana ilmu Islam di dalam diri mereka??

Ini sudah tentu mereka hanya mengejar pendidikan dunia semata-mata, sebaliknya pendidikan agama yang akan membawa mereka disana kelak tidak dipelajari sebagaimana mereka mempelajari ilmu dunia.

"Saya tidak faham dengan tindakan G25 ini. Saya pun pesara kerajaan dan G25 ini semua pesara kerajaan berjawatan tinggi dan ada yang bergelar Tan Sri.

"Tetapi kumpulan ini macam tidak ada pelajaran kerana sering mengeluarkan kenyataan berkaitan agama yang boleh mencetuskan permasalahan dalam kalangan umat Islam," kata Rani Kulup.

Dalam masa sama, Rani memaklumkan akan membuat laporan polis terhadap cadangan kurang cerdik tersebut supaya dikenakan tindakan tegas kerana menyentuh sensitiviti agama.
Utaranews.com

( G25 mahu hukuman khalwat dimansuh )


No comments:

Post a Comment