ujVb0Ws-FOUpdyet0eHzKaLuVfw HAMBALI ABDULLAH: November 2013

Saturday, 30 November 2013

GILA !!! PM DS @NajibRazak MAKAN DURIAN PUN JADI ISU !!!


Isu paling besar semalam yang dimainkan oleh cybertrooper Pakatan Haram adalah Perdana Menteri YAB Dato' Sri Najib Tun Abdul Razak  makan durian dengan sudu (baca 20 komen) ...foto yang dikira amat 'menjijikkan' mereka... foto yang mampu atasi isu Gaji Adun Selangor yang naik antara 100-300%... foto (baca komen) yang kononnya mampu alihkan segala isu keburukan pakatan haram.

Lihat dan anda nilai sendiri betapa rendahnya tahap mentaliti mereka

ANGKARA NAFSU ZINA : SANGGUP TANAM BAYI HIDUP-HIDUP !!!


Miri: Tangisan dan rontaan seorang bayi masih bertali pusat dalam plastik sampah tidak dihiraukan ibunya bersama teman lelaki, ketika menanam mangsa hidup-hidup dalam lubang tepi pagar ladang sawit dekat Suai, Niah, petang kelmarin.
Perbuatan terkutuk itu dilakukan pasangan berusia 20-an pada jam 4 petang. Perbuatan kejam pasangan itu disedari pengawal ladang yang terserempak dengan mereka dalam keadaan mencurigakan dan terdengar tangisan bayi dalam plastik hitam yang dibawa mereka.
Pengawal keselamatan itu mulanya menyangka pasangan terbabit mahu menceroboh ladang, namun merasa pelik melihat mereka membawa sesuatu objek dalam plastik sampah.
Ketika mengintai dari jauh, pengawal itu mendapati pasangan terbabit menggali tanah berhampiran pondok pengawal keselamatan di situ sebelum menanam objek yang dikeluarkan dari beg plastik dibawa mereka.
Apabila tangisan bayi itu tidak lagi kedengaran, pasangan terbabit segera meninggalkan kawasan terbabit, membuatkan pengawal keselamatan berkenaan bergegas melakukan pemeriksaan.
Ternampak kaki bayi
Sebaik pengawal itu melihat kesan tanah baru digali, dia segera mengoreknya sehingga ternampak kaki kanan bayi terbabit, sebelum segera memaklumkan kejadian itu kepada pengurus ladang yang kemudian menghubungi polis.
Timbalan Ketua Polis Daerah Miri, Superintendan Stanley Jonathon Ringgit, berkata sepasukan anggota Balai Polis Pusat Miri bergegas ke lokasi.

Sebaik tanah itu dikorek sepenuhnya, polis menemui mayat bayi lelaki cukup sifat serta masih bertali pusat, dibungkus dengan kain lampin serta selimut mempunyai tanda untuk kegunaan hospital, dipercayai baru dilahirkan.
Polis tidak menolak kemungkinan bayi itu hasil hubungan terlarang sebelum ditanam. Ini berdasarkan keterangan pengawal keselamatan yang melihat gelagat dua suspek di lokasi, katanya.
Beliau berkata, polis sedang menjalankan siasatan lanjut termasuk mendapatkan maklumat dari Klinik Kesihatan Batu Niah dan Hospital Miri untuk mengenal pasti latar belakang individu yang melahirkan bayi sejak beberapa hari lalu.
-Berita harian

APA NAK JADI ??? LAGI FOTO SXXX AKSI HOT PELAJAR SEKOLAH MENENGAH DIKONGSI DALAM FB !!!


Gempar!!! Lagi Pelajar MELAYU Rosak !!! Mengucap panjang admin bila tengok gambar budak-budak sekolah zaman sekarang ni...begitu berani dan tak berakal langsung...tiada rasa malu walau sedikit pun...sekurang2nya kalau kita dah tak kisah pasal maruah kita, tapi tolong la fikirkan maruah mak bapak kita...kesian!!!!
_________________________________________________________

Sebenarnya MMI tak nak keluarkan artikel ni sebab terlalu memalukan melihat kepada tingkah laku anak-anak pelajar ini. Namun setelah mendapatkan pandangan rakan-rakan MMI keluarkan buat tatapan semua.Bukan berniat untuk menjatuhkan maruah orang MELAYU apatah lagi menghina tetapi atas dasar mahu memberikan kesedaran kepada diri MMI dan semua agar kita lebih berhati-hati dalam menempuh liku-liku kehidupan yang rasanya semakin mencabar.

Pertamanya MMI bimbang dengan perlakuan anak-anak bangsa kita khususnya mereka yang masih di bangku sekolah bila mana mereka seolah-olah hilang pertimbangan dan semakin tenggelam dalam dunia fantasi mereka sendiri.

Menjadikan medan media sosial sebagai "platform" untuk mereka melempiaskan hawa nafsu cukup untuk membuatkan jantung yang melihatnya berdegup kencang.Mungkin sebahagian daripada kita berbeza kencangnya apabila menatap gambar anak-anak ini tanpa seurat benang atau kencang kerana memikirkan inilah sebahagian daripada generasi pewaris kita.

PS...
Maaf... Malu dan tak tergamak untuk saya paparkan gambar-gambar panas pelajar ini kat posting saya.
Tapi mungkin rakan pembaca tak puas hati dan menuduh saya mereka-reka cerita ini tanpa sertakan gambar sebagai bukti. Betul tak ???

Baiklah...Kalau anda nak tengok juga 

Kadang-kadang malu melihat kelakuan anak bangsa sendiri !!!

BETAPA RENDAHNYA MENTALITI PENYOKONG PEMBANGKANG...TUN M SOLAT PUN BOLEH DIJADIKAN ISU !!!


Satu lagi akaun telah dikesan menghina mantan Perdana Menteri Tun Mahathir.Lihatlah kenyataan berupa hinaan terhadap negarawan kita Tun Mahathir.Tak pastilah penghina tersebut terdiri daripada orang Islam atau bukan Islam tapi kenyataan sedemikian memang melampau.Puak-puak ni samalah jenisnya yang menghina penjawat-penjawat awam sebagai kucing kurap. 

Sekarang siapa yang kurang ajar...??? Bila kita buka cerita yang benar tentang pemimpin mereka, mereka kononnya menuduh blogger pro UMNO menipu dan sebagainya...yang ni apa cerita ??? Sampai menghina Tun Mahathir. Beliau ada kacau anda ker wahai puak pakatan ??? kalau bukan sebab Tun Mahathir, Malaysia mundur sampai sekarang...ingatlah jasa-jasa beliau.

Kurang ajar & biadap !!!

BETAPA RENDAHNYA TAHAP MENTALITI PENYOKONG PAKATAN PEMBANGKANG...

Maaf ye... Ini bukan saya kata, tapi MR YUKTES VIJAY yang beritahu.

Siapa yuktes vijay ni ???
Yang Pastinya tuan-tuan sahabat penyokong Pakatan Pembangkang mengenali beliau.


Beliau adalah pembantu kepada sankara nair yang menjadi peguam bela anwar sewaktu kes anwar meliwat saiful dulu dan dia jugalah yang mendedahkan sankara nair berkomplot dengan anwar menggunakan chegu bard supaya segera mendapatkan sijil cuti sakit (mc) dengan apa cara sekali pun...

Kali ini yuktes dedahkan pula tahap mentaliti penyokong pakatan pembangkang yang secara terang-terang menolak segala bentuk fakta benar yang di keluarkan oleh kerajan dan badan antarabangsa, mereka lebih mempercayai mat sabu dan menganggap mat sabu sebagai sumber tepat lagi sahih...

Kata yuktes dalam facebooknya...

keputusan yang saya ambil setelah berdebat dgn beberapa penyokong pakatan tentang ekonomi negara...

saya tunjuk bukti guna laman rasmi bank negara...
dia kata bank negara kroni bn...
saya tunjuk bukti dgn dokumen cia amerika.. .
dia kata cia dibeli bn...
saya tunjuk laporan audit negara...
dia kata auditor general macai bn....
akhir sekali saya tunjuk dia laporan imf,
dia kata bn dan imf mmg sekutu dr dulu...sebab itu anwar kena pecat....

akhirnya saya tanya dia macam mana dia tahu negara akan bankrap..
dia hantar link youtube ceramah mat sabu...kata dia,kalau mat sabu tipu,tak mungkin tuhan akan memenangkan dia dlm p/raya (pemilihan) pas...
habis bn menang p/raya itu kecoh buat apa?
KALAU ANDA TAK PERCAYA...BACALAH SENDIRI 

Friday, 29 November 2013

BERANI TAK BERTEMPAT : REMAJA LELAKI DITANGKAP GARA-GARA CABAR POLIS TRAFIK !!!



KUALA PILAH – Seorang lelaki berusia 20-an ditahan untuk siasatan selepas didapati melakukan kekasaran terhadap seorang anggota polis trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Pilah pada 25 November lalu.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, dalam kejadian kira-kira 10.30 pagi itu, seorang anggota trafik yang bertugas mengawal kesesakan di Jalan Datuk Ulu Muar, dekat sini menyaman sebuah kenderaan kerana didapati menghalang lalu lintas.

"Namun ketika sedang mengambil tindakan untuk mengeluarkan saman, pemilik kenderaan itu muncul dan mempersoalkan tindakan anggota polis terbabit.

“Lelaki itu kemudian bertindak kasar dengan mencabar sambil mencekak baju anggota polis trafik selain merakam gambar insiden itu menggunakan telefon bimbit miliknya,” katanya.

Menurutnya, bagi mengelakkan perkara lebih buruk berlaku, anggota polis trafik meninggalkan tempat kejadian.

“Namun, setibanya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Pilah, anggota polis membuka laman sosial Facebook dan terkejut apabila terdapat status yang dipercayai ditulis lelaki berkenaan.

“Entri  itu tertera perkataan maki hamun kepada anggota trafik berkenaan kerana menyamannya, sekali gus menimbulkan rasa malu terhadap anggota trafik tersebut. Bertindak daripada kejadian itu, anggota trafik terbabit membuat laporan polis pada hari sama,” katanya.

Azmi berkata, kini lelaki berkenaan ditangkap untuk siasatan lanjut.

“Kes ini akan disiasat di bawah seksyen 353 kanun keseksaan kesalahan menghalang penjawat awam menjalankan tugas.

“Jika sabit kesalahan, membawa hukuman dua tahun penjara atau denda kedua-duanya sekali,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, lelaki berkenaan mengaku bersalah dan dijatuhkan hukuman denda RM3,000 di Mahkamah Seksyen Kuala Pilah, semalam.

sinarharian

TAHNIAH !!! USTAZ KAZIM DILANTIK AHLI MAJLIS TERTINGGI.



Tokoh penceramah agama terkenal   USTAZ Kazim Elias antara 9 orang yang dilantik sebagai ahli MT UMNO hari ini . Selain itu ,  Dr Asyaraf Wajdi Dasuki dan Bekas NC UITM TS Ibrahim Abu Shah juga turut dilantik .
Nampaknya PM DS Najib mahu membuat perubahan besar sekali dalam MT UMNO dan mahukan suara & pandangan  mewakili ulama turut ada dalam dewan tertinggi parti .
Minggu depan Perhimpunan Agung UMNO pasti  meriah la sebab ada Ustaz Kazim di pentas PWTC.

Tahniah Ustaz !!!
_____________________________________________________________

PUTRAJAYA, 29 Nov – Presiden UMNO Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak telah melantik sembilan ahli Majlis Tertinggi (MT) tambahan sebagai melengkapkan jumlah barisan MT sesi 2013-2016.

Pengumuman tersebut telah dibuat oleh Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam sidang media hari ini.

“MT lantikan ini akan dapat beri input baik kepada parti dan akan bergerak bersama barisan MT yang lain dan mereka juga akan dijemput untuk turut serta dalam mesyuarat MT akan datang dan akan mengangkat sumpah,” katanya.

Berikut adalah senarai MT tambahan:

1. Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz
2. Datuk Hamzah Zainudin
3. Datuk Mohd Shakar Samsudin
4. Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin
5. Datuk Irmohizam Ibrahim
6. Datuk Johari Abdul Ghani
7. Prof Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah
8. Dr. Asyraf Wajdi Dusuki
9. Ustaz Mohammad Kazim Elias

PANAS: MESTI BACA !!! PELAJAR BUAT DUA LAPORAN POLIS BERHUBUNG AKAUN FB PALSU !!!


Kuantan: Pelajar wanita Universiti Malaysia Pahang (UMP) yang dikaitkan dengan penyebaran gambar intim bersama bekas teman lelakinya di laman sosial Facebook (FB), sudah membuat dua laporan polis berhubung kewujudan akaun palsu menggunakan namanya.
Laporan pertama dibuat pelajar berusia 20 tahun itu pada April lalu, manakala yang terbaru pada Isnin lalu di Balai Polis Gambang, dekat sini.
Selain pernah diugut bunuh oleh bekas teman lelakinya itu, pelajar terbabit juga mendakwa tidak mengetahui kewujudan FB menggunakan nama samarannya itu.
Pernah diberi kaunseling
Pelajar berasal dari utara tanah air itu juga mendakwa sudah memaklumkan kepada pentadbiran universiti berhubung perbuatan bekas teman lelakinya dan difahamkan, UMP pernah memanggil pelajar lelaki berkenaan untuk diberikan kaunseling.
Sementara itu, seorang ahli keluarga pelajar berkenaan ketika dihubungi memaklumkan pelajar itu sedang bercuti di kampung dan tidak mahu diganggu.
Katanya, tindakan pelajar lelaki itu sudah melampau dan meminta polis mengambil tindakan tegas terhadapnya. Penyebaran GAMBAR pasangan pelajar itu mula mendapat perhatian di laman sosial sejak minggu lalu dan mendapat pelbagai reaksi pengguna internet.

Selain gambar intim pasangan berkenaan dipercayai dirakam ketika berada di sebuah pusat peranginan terkenal di negeri ini, akaun FB itu juga memuatkan kenyataan mencabar kewibawaan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP).
Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah dan Tugas-Tugas Khas negeri, Datuk Syed Ibrahim Syed Ahmad, berkata perbuatan pelajar berkenaan amat dikesali dan tindakan sewajarnya patut diambil jika terbukti bersalah.
Perkara utama perlu kita ambil perhatian dalam isu ini ialah nilai peribadi pelajar itu seolah-olah tidak segan membuka aib mereka untuk tatapan umum.
Individu seperti ini jelas membuktikan mereka kurang kasih sayang dan tidak memahami ajaran Islam sebenar. Tindakan mereka ini bukan saja mengundang kemarahan orang ramai, bahkan memalukan keluarga mereka sendiri, katanya.
-Berita harian

Laporan Pertama
Pada 24.4.2013 jam lebih kurang 3.09 petang, semasa berada di kelas universiti Malaysia Pahang.saya telah menerima mesej dari kawan lelaki nama Aizuddin Bin ****** melalui no 019 988****.mesej tersebut seperti 'bunuh awak bagi saya macam bunuh semut.awak tunggu lah kau dalam tu kejap lagi saya sampai dan jangan harap awak keluar hidup2.perempuan x dengar ckp dan mak ayah kita akan menyesal lahirkan kita.saya heret awak.saya cabut kepala awak dan badan awak dan bawa kepala awak sendiri ke balai polis.tak menyesal langsung bunuh awak.saya puas hati'.sebelum ini saya telah banyak kali menerima mesej ugutan dari beliau.dia juga ada berjumpa dengan saya dan pernah membawa pisau serta meletakkan ke sisi saya semasa kami berada di cafe universiti.dia juga sentiasa berkata ugutan yang sama kepada saya.saya telah memutuskan hubungan dengan dia memandangkan saya tak tahan dengan sikapnya yang begitu.dia juga pernah menarik saya dengan kasar.saya pernah mengadu ke pihak kaunseling dan pihak kaunseling telah berjumpa dengan Aizuddin tetapi sikap Aizuddin tidak pernah berubah.baru baru ini Aizuddin menggunakan laman sosial untuk memburukkan saya dengan meletakkan gambar saya disitu.Keluarga saya pernah berjumpa dengan keluarga Aizuddin di PAhang tetapi masih juga tiada perubahan.Sehingga laporan ini dibuat Aizuddin masih lagi mengganggu saya.tujuan saya buat laporan ini kerana bimbang akan keselamatan diri saya kemudian hari.

Laporan kedua
Pada 25/11/2013 jam lebih kurang 11.00 pagi semasa saya berada dirumah dialamat******** saya telah mendapat tahu nama saya telah terlibat dalam jenayah cyber apabila semua page-page dalam facebook,blogger-blogger telah sebarkan gambar-gambar lama saya. saya tidak tahu apa-apa berkaitan penyebaran tersebut sehinggalah nama saya sudah tersebar satu Malaysia.melalui facebook page dan blog-blog.apabila saya membuka laman sosial tersebut sebelum ini semasa di Pahang, saya tidak boleh membuat sebarang report kerana setiap hari saya diugut bunuh seandainya saya tidak bersama beliau.ini merupakan report kali kedua keatas kes ini.facebook itu bukan FB saya..lelaki tersebut bernama Aizuddin Bin ****** telah guna FB yang dia cipta sendiri dan guna nama saya jadi semua orang ingat FB tersebut,status -status,gambar-gambar yang ada, saya yg lakukan sendri.padahal tidak.saya tidak tahu menahu langsung ayat - ayat, status status yg mencabar JAKIM, Agama Islam dan ayat-ayat yang ditulis dan diperkatakan dalam FB tersebut juga adalah melalui dia.orang ramai akan menyangka itu perbuatan saya.status status palsu dalam FB tersebut ditulis oleh Aizuddin untuk menjatuhkan saya dan maruah saya serta mengaibkan saya.Pada hari ini nama saya telah tersebar dengan sangat meluas melalui laman sosial.saya ingin membersihkan semula nama saya dan kemuka keadilan saya mahu Aizuddin mendapat hukuman setimpal dengan perbuatannya berkaitan dengan hal ini telah dimaklumkan kepada ibubapa beliau tetapi ibubapa beliau itu tidak langsung ambil tindakan yang sepatutnya terhadap anak mereka.sebaliknya hanya memberi alasan tidak tahu nak nasihat macam mana walaupun mereka tahu Aizuddin buat pelbagai cara utntuk aibkan saya.ayahnya Mazlan seorang guru kanan sekolah tidak mengambil apa apa tindakan langsung malah membiarkan sahaja

PS:"
Nak salahkan siapa??? Pandai buat... pandailah tanggung!!!
Inilah akibatnya terlalu memikirkan keseronokan bila dilamun cinta sehinggakan sanggup gadai maruah diri.

SEMOGA DIJADIKAN IKHTIBAR DAN PENGAJARAN PADA REMAJA KHUSUSNYA KAUM HAWA DI LUAR SANA.

SEBARKAN !!! AWASI ANAK-ANAK REMAJA ANDA DARIPADA MENJADI MANGSA MAT BANGLA INI !!!


Sebaran khas untuk khidmat masyarakat wasukalu.com
tulisan asal oleh Rau Smith

This is for friends, families, neighbours and everyone who wants a safe home.

Today, 24/11/2013, at 6:05pm I received a call from my thirteen year old, youngest sister saying that she was being followed by this man. She was out alone and was walking home. She realised this man was following her because he was stopping at every stop she took.

She continued to asses if he was really following by taking another route home. And he was still behind her. So she stopped to call me and he stopped too. That was when she finally knew he was tailing her. 

I told her to go to a crowded place, which was then the NTUC fairprice, Rivervale Plaza entrance. I called out for my 2nd sister and we made our way while keeping our youngest sister on the phone all the time.

We found her at the traffic light junction and this man was standing just beside her and instinctively we knew that he was the one.



My 2nd sister went straight to my to console her as she was already it tears, frightened. While I went straight to the guy, face to face and shouted "Why you follow her?!" He pretended to be on his phone and looked away while the rest of the pedestrians were staring at me. And I bet you, I was thunderous loud! I stared at him while he crossed the road to the opposite side. When all of this was happening, my 2nd sister saw 2 more Bangladeshi men emerged, approaching this man.

I am not sure if these people operate in groups, but to have this happen in broad daylight in a known safe neighbourhood, it is ALARMING. I have always heard or read such incidents from acquaintances but for it to happen to my own sister,it is darn scary and eye opening.

Please dear people, NOTE his face. If you see him around and he is not following you then LOOK OUT for the people around. He might be tailing someone else.

He might not act now, but REALLY let's prevent any unnecessary incidents that we might regret one day. Let's share this picture to alert one another!

May God keep us and our loved ones safe. Amin...

Sincerely,
Raudah Abdullah
Share

Sebarkan agar kaum wanita dan gadis lebih berhati-hati dengan bangla ini atau mana-mana bangla sekalipun. Jangan lupa banyak kes bangla jadikan gadis melayu bahan dagangan sesama mereka.

FOTO MANUSIA YANG HIDUP DI HUJUNG DUNIA !!!



Jurugambar kelahiran Moldova, Sasha Leahovcenko melakukan perjalanan dua kali ke "ujung dunia" atau dikenali sebagai Chukotka di Siberia, untuk mengambil gambar suku-suku terpencil yang penduduknya tidak pernah diambil gambar sebelumnya.

Selain memberikan pakaian hangat, kasut dan hadiah kepada warga desa tersebut, Leahovcenko dan pasukannya juga mengambil foto-foto di desa tersebut, mencetak di tempat dan menyerahkan foto itu sebagai kenang-kenangan. Gambar yang ditangkap oleh jurugambar pada perjalanan ini menunjukkan cara hidup kuno yang dilupakan oleh kemodenan, mereka juga menecerminkan rasa damai dan kepuasan dari orang-orang yang menjalani kehidupan penuh ketabahan, dalam iklim yang tak kenal ampun.















MUHASABAH DIRI : RANGKAP SYAIR YANG MEMBUATKAN IMAM AHMAD BIN HAMBAL MENANGIS !!!


Renungkan rangkap syair ini yang membuatkan Imam Ahmad Bin Hambal menangis. Semoga menjadi salah satu lubang muhasabah buat kita ...

Jika Tuhan bertanya kepada ku
“Tidak malukah kau bermaksiat kepadaKU
Kau sembunyikan dosa mu dari makhlukKU
Dan datang padaKU dengan penuh dosa”

Bagaimana aku nak jawab duhai diriku yang malang?
Dan siapakah yang akan selamatkan aku?
Aku terus menyogok diriku dengan impian dan harapan dari masa ke semasa

Dan aku melupakan apa yang terlihat pada kematian
Dan apakah yang akan berlaku selepas diriku dikafankan
Seolah-olah aku ini dijamin hidup selamanya
Seakan mati tidak akan menemuiku

Dan telah datang sakaratulmaut yang amat ngeri
Siapakah yang mampu melindungi diriku ini?
Aku melihat pada wajah-wajah
Apakah ada daripada mereka menebusku?

Aku akan disoal apa yang aku lakukan didunia untuk menyelamatkan diriku ini?
Maka bagaimana akan aku jawab setelah aku mengabaikan urusan agamaku?
Celakanya aku! Apakah aku tidak mendengar ayat-ayat Allah menyeruku?
Apakah aku tidak dengar apa yang telah diberitakan di dalam surah Qaff dan Yaasin?
Adakah aku tak dengar tentang hari dikumpulkan manusia, hari perhimpunan dan hari ad-deen (Qiamat)?

Adakah aku tak dengar panggilan ajal maut, menyeru & menjemputku?
Maka ya Rabb! Seorang hamba datang bertaubat. Siapa yang dapat melindunginya?
Melainkan Tuhan yang maha luas pengampunannya & membimbingku pada kebenaran
Aku telah datang kepadaMU maka kasihanilah daku & beratkanlah timbangan (kebaikan) ku
Dan ringankan (percepatkan) hisabku dan Engkaulah yang terbaik dalam penghisaban. Ya Allah!
  AMINAMINAMIN YA RABBAL ALAMIN 
  Semoga ALLAH terus memperkukuhkan iman dan aqidah kita, dan memberikan kita anugerah istiqomah dalam iman!!! 

Thursday, 28 November 2013

SUBHANALLAH... ALHAMDULILLAH... ALLAHUAKBAR...!!! SENTIASALAH POHON KEAMPUNAN ALLAH SWT .

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan...? 

Surah Ar-Rahmaan
[19]
Ia biarkan air dua laut (yang masin dan yang tawar) mengalir, sedang keduanya pula bertemu; 

[20]
Di antara keduanya ada penyekat yang memisahkannya, masing-masing tidak melampaui sempadannya; 

Al-Furqaan
[53]
Dan Dia lah Tuhan yang telah mengalirkan dua laut berdampingan, yang satu tawar lagi memuaskan dahaga, dan yang satu lagi masin lagi pahit; serta Ia menjadikan antara kedua-dua laut itu sempadan dan sekatan yang menyekat percampuran keduanya. 


Jangan segan meminta ampun dan bertaubat kepada Allah SWT kerana segala dosa kita... insyaAllah akan diampunkan KECUALI SYIRIK

Dari Anas RA dia berkata: Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: 

"Allah SWT berfirman: 
"Wahai anak Adam, sesungguhnya Engkau berdoa kepada-Ku dan memohon kepada-Ku, maka akan aku ampuni engkau, Aku tidak peduli (berapapun banyaknya dan besarnya dosamu).
Wahai anak Adam seandainya dosa-dosamu sampai ke awan di langit kemudian engkau minta ampun kepada-Ku nescaya akan Aku ampuni engkau. 
Wahai anak Adam sesungguhnya jika engkau datang kepadaku dengan kesalahan sepenuh bumi kemudian engkau menemuiku dengan tidak menyekutukan Aku sedikitpun maka akan Aku temui engkau dengan sepenuh itu pula ampunan “
(Riwayat Turmuzi dan dia berkata : Hadisnya hasan sahih)

Amien... Amien Ya Rabbal ‘Alamin
آمِيّنْ… آمِيّنْ يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ

CINA DAP BANGSAT !!! LARANG PEKERJA MELAYU SOLAT !!!


Menyirap darah bila mendengarnya...
 "Lu mau sembahyang..., 
BERAMBUS ke syarikat Melayu"

Walau apa pun alasan, adakah ini caranya majikan "MELAYAN" pekerjanya apatah lagi perihal ibadat agama masing-masing!!!

Pendedahan yang dibuat oleh Blogger PANEH MIANG ini amat-amat MEMBAKAR darah yang mengalir dalam diri.


___________________________________________

1. ASAS DUNIA BERHAD adalah syarikat property developer yang turut tersenarai di papan utama Bursa Saham Malaysia. Syarikat yang beralamat di Lebuh Chulia, Penang ini dimiliki sepenuhnya oleh kaum Cina.

2. Khabarnya Asas Dunia Berhad merupakan syarikat proxy DAP dan antara penyumbang dana terbesar DAPig dalam pilihanraya 2008 dan 2013.

3. Syarikat ini juga dikatakan sering mengALIBABAkan lesen Melayu untuk membida projek kerajaan negeri dan pusat. Tipikal.

4. Isunya bermula apabila tengahari semalam sekumpulan pekerja Melayu syarikat itu telah membuat laporan di Pejabat Buruh rentetan pihak pengurusan syarikat Asas Dunia Berhad MELARANG PEKERJA ISLAM MENUNAIKAN SOLAT.

5. Big Boss syarikat itu khabarnya telah mengeluarkan kata berbaur racist, "KALAU NAK SEMBAHYANG, PERGI BERAMBUS KE SYARIKAT MELAYU!!"

6. Pekerja-pekerja Melayu syarikat itu turut diugut akan diberhentikan serta tidak diberikan bonus sekiranya engkar dengan arahan larangan solat.

7. Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan menetapkan, "Agama Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan."

8. Kebelakangan ini agama lain terlalu aman dan damai dalam negara KECUALI Islam yang sering diganggu-gugat walaupun diiktiraf perlembagaan sebagai agama Persekutuan Malaysia.

9. Pemimpin Melayu di Malaysia ni, baik UMNO, baik Pas, semuanya lemah dok sembah Cina. Agaknya nak tunggu panglima dan hulubalang Melayu mengAMUK, baru pemimpin Melayu nak bangkit dari tidur gamaknya.

10. Mungkin dah sampai masanya Penang diambil semula oleh Sultan Kedah. Setakat bayar pajakan RM10,000 mana cukup di zaman negara hampir 'bankrupt' bak kata Najib.

11. Kedaulatan Islam dan Ketuanan Melayu dicabar-dihina sejak 2008; agaknya sampai bila Bangsa Melayu di bawah ini mampu bersabar?!
______________________________________

Apa gunanya kita berbangga dengan TANAH MELAYU dan ISLAM sebagai agama rasmi negara sekiranya kita seolah-olah "pelarian?" Merempat dan mengemis di tanah air sendiri? 

Tak perlu menuding jari kepada bangsa dan agama lain. Perlu kita muhasabah di kalangan kita mengapa perkara seperti ini berlaku? 

BANGKITLAH WAHAI BANGSAKU!! 
BERSATULAH KITA DI ATAS NAMA ISLAM YANG TERCINTA!!!

MB & PARA EXCO SELANGOR DAH NAIK GAJI !!! KELANTAN DAN PENANG BILA LAGI ???


Kepada para peminat tegar ceramah politik pembangkang khususnya Anwar Ibrahim pasti sudah menghafal kalimah-kalimah retorik seperti ‘Pakatan Harapan Rakyat’, ‘Demi Kesejahteraan Rakyat’, ‘Kerajaan Rakyat’ dan pelbagai lagi yang mempunyai perkataan rakyat.

Boleh dikatakan hampir semua slogan yang digunakan pasti perkataan rakyat akan ditonjolkan, kononnya untuk memberikan gambaran hanya makhluk bernama Anwar sahaja yang mampu membela dan menjaga rakyat. Sehingga ramai di kalangan mereka akhirnya tertipu dengan ‘janji manis’ dan ‘sandiwara’ mereka khususnya rakyat di Selangor.

Namun di sebalik perkataan rakyat itu, majoriti rakyat Selangor dikejutkan dengan kenaikan mendadak gaji dan elaun bulanan semua 56 Adun yang berkuat kuasa pada 1 Januari 2013. Ia ekoran dari usul yang dibawa oleh kerajaan PKR Selangor ketika persidangan DUN petang semalam yang kemudiannya diluluskan.

Sebelum ni bukan main lagi tuduh kerajaan tak telus makan duit sana , makan duit sini alih-alih mereka juga yang makan lebih dari orang lain.

Ramai bercakap pasal kenaikan gaji Menteri Besar, Speaker, Timbalan Speaker, Ahli Exco Kerajaan Negeri dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) berkuat kuasa 1 Januari 2014.

Ia dipersetujui sebulat suara ahli dewan dan diluluskan mengikut Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Negeri (Saraan)(Pindaan) 2013.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata ia berpandukan kenaikan sama di Sarawak dan gaji Kerajaan Pusat kepada pegawai Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu) kendalian Jabatan Perdana Menteri (JPM).

Ironinya Adun Bukit Antarabangsa Azmin Ali sebelum ini menegur Khalid yang mungkin berbangga dengan rizab 2.8 billion tetapi takut membelanjakannya untuk rakyat Selangor. 

Baguslah, Khalid mendengar kritikan Timbalan Presiden PKR itu dengan menaikan gaji Menteri Besar dan Exco.


Dengan kenaikan itu, gaji Menteri Besar berjumlah RM14,175.15 bakal meningkat kepada RM29.250 iaitu pada kadar 106.4 peratus, Speaker Dewan (RM6.109.29 meningkat 268 peratus kepada RM22,500) dan Timbalan Speaker (RM3,327.50 kepada RM15,570).

Bagi saraan Ahli Exco Kerajaan Negeri pula, gaji RM6,109.29 bakal meningkat kepada RM20,250, meningkat 231 peratus.

Melalui Rang Undang-Undang yang diluluskan itu, saraan bagi setiap ADUN mengikut Seksyen 3 juga dipinda, daripada RM6,000 kepada RM11,250 atau kenaikan 87.5 peratus.

Persoalannya sekarang, apa pula akan diperolehi rakyat Selangor yang sudah mengekalkan kerajaan pakatan rakyat pada PRU 13 lalu?



ANWAR MINTA KHALID BERI PENJELASAN !!!
KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memberi penjelasan berhubung kenaikan gaji yang sangat ketara bagi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) di negeri itu.

Walaupun beliau bersetuju dengan semakan gaji Adun yang sudah lama tertangguh, Anwar berkata Khalid harus memberi penjelasan mengenai kenaikan gaji tersebut kepada Pakatan Rakyat dan orang ramai menerusi media.

“Saya diberitahu kenaikan tersebut agak tinggi dan beliau perlu memberi penjelasan kepada Pakatan Rakyat apakah sebab dia berbuat demikian,” katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen pada Khamis.

Beliau berkata kenaikan gaji Adun Sarawak tidak boleh dijadikan sebab untuk Selangor mengambil tindakan yang serupa.

Bagaimanapun, Anwar mengakui kenaikan gaji Adun adalah bersesuaian sekiranya ia dilaksanakan berdasarkan merit perkhidmatan yang mereka berikan kepada rakyat.

Anwar berkata demikian sebagai mengulas pengumuman yang dibuat oleh Khalid mengenai kenaikan gaji semua Adun Selangor pada Rabu. - Mstar.



VIDEO SADIS !!! PENIAGA WANITA PENGSAN TERKEJUT DENGAN TINDAKAN YANG DIBUAT MPSP !!!


Percaya atau tidak, INILAH REALITI yang terpaksa kita TELAN walaupun pahit. Saya pun tak tahu di mana silap dan puncanya.

Pendedahan video ini dari SAHANAT BLOGGER sebenarnya bukan isu baru dalam penguatkuasaan undang-undang oleh pihak PBT. Nak salahkan pegawai-pegawai ini pun tidak adil sepenuhnya kerana mereka terikat kepada "SAYA YANG MENURUT PERINTAH".

Bukan setakat di Penang, tetapi saya percaya hampir di seluruh negara. Pergilah lihat di bandar-bandar atau pekan yang majoritinya Cina sebagai pengusaha utama di kawasan tersebut. Habis jalan-jalan dan kawasan letak kereta dipenuhi meja-meja makan atau gerai-gerai jualan oleh peniaga-peniaga "TANPA SEBARANG TINDAKAN". Rasanya tak perlulah saya nak zoom satu-satu gambar atau kawasan yang berkaitan, rasanya perkara ini dah "TERANG LAGI BERSULUH".

Berbalik kepada posting ini, saya amat yakin dan percaya bahawa Guan Eng dan Jeff Ooi "kucing kurap" yang biadap sudah tentu tersenyum lebar melihat drama ini. Penguatkuasa melayu yang menurut arahan ini hanya menjalankan tugas merampas barangan peniaga yang dikatakan berniaga di kaki lima serta dikatakan tiada lesen.

Insiden ini berlaku baru baru ini di bandar Perda, Bukit Mertajam Pulau Pinang dimana pihak penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) telah bertindak dengan mengambil tindakan terhadap peniaga terbabit. Insiden ini menyebabkan peniaga wanita tersebut terus pitam kemungkinan akibat tertekan dan panik dengan yang diambil tersebut.

Seperti video dibawah, peniaga tersebut mempertikai mengapa pihak berkuasa tidak mengambil tindakan yang sama terhadap penjaja kaum cina yg turut melakukan kesalahan serupa seperti di Jalan Raja Uda (Parlimen Guan Eng, Bagan) dan Pekan Lama Bukit Mertajam.

Anda sudaj tentu tahu jawapannya kan?

SUSPEK KES SAMUN MAUT DALAM KEMALANGAN NGERI !!!



Satu kejadian samun telah berlaku pada 27/11/2013 @ 12.30pm di tepi jalan Kg Temin , Sungai Siput, Perak. 

Suspek merupakan 3 Lelaki Melayu telah menyamun seorang perempuan Melayu yang baru selesai mengutip duit amanah ikhtiar. Mangsa yang sedang memandu kereta proton saga BLM putih telah dihimpit kereta proton Wira yang dipandu suspek menyebabkan kereta mangsa berhenti.

Dua daripada Suspek yang berparang telah menyamun dan melarikan kereta mangsa setelah mangsa berjaya keluar dari kereta miliknya yang dirampas suspek. 


Kereta mangsa yang dilarikan suspek yang dinaiki 2 lelaki tadi kemudian telah bertembung dengan sebuah lori di selekoh kubur Kg Temin . Akibat kemalangan itu seorang suspek mati di tempat kejadian . Seorang lagi mati di hospital kerana cedera parah manakala rakan suspek yang memandu kereta proton Wira menghilangkan diri. 



MAHA SUCI ALLAH !!!
ALLAH bayar cash dalam kejadian ini. 

Jadikan ini renungan bersama.